تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست و این روش هم مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارد، ولی تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بویژه در معرفی نام تجاری (Brand) و پیشبرد فروش بسیار موثراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کاملتری از تبلیغات بنر (Banner Advertising) نیاز دارند تا بتوانند بخوبی از آن استفاده کنند. بنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و می بایست بخشی از استراتژی تبلیغاتی باشد، به شرط آنکه به این موارد توجه شود:

1- انتخاب پیامهای جذاب و کوتاه:
بنرهای تبلیغاتی با بیلبوردهای خیابانی قابل مقایسه اند.این آگهی ها باید نظر بیننده را به مدتی کوتاه جذب کنند. بنرخواه در بالای صفحه باشد، یا در وسط و کناره های آن، باید با چند کلمه یا تصویردر کمال اختصار پیام را انتقال دهد . این آگهی ها بخصوص در معرفی نام و مارکهای تجاری بسیار موفق عمل می کنند، زیرا نامها یا تصاویر کوتاه بخوبی در ذهن جای می گیرند .حتی برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک هم تبلیغات بنری برای معرفی نام و کالای تجاری روش مناسبی است.

2- هدایت مخاطب یا بازدید کننده به جای درست:
اگر از بنر برای معرفی سایت خود استفاده می کنید، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلی (home page) سایت بفرستید. اما بنرهایی که برای پیشبرد فروش و ارائه پیشنهادات خاص طراحی شده اند، ممکن است باهدایت مخاطبان به صفحه اصلی سبب سردرگمی آنها شوند. در این موارد، بخصوص اگر پیام یا راهنمای تصویری مناسبی برای هدایت این بازدید کنندگان در صفحه اصلی پیش بینی نکرده باشید، احتمالا آنها را از دست خواهید داد. این یکی از خطاهای مهمی است که آگهی دهندگان مرتکب می شوند.

بنابراین، بجای آنکه مخاطب را به صفحه اصلی سایت بفرستیم، بهتر است او را مستقیما” به صفحه ای که برای پیشبرد فروش طراحی شده و بنر ها را به آن مرتبط (لینک) کرده ایم هدایت نمائیم. در این صفحه باید محصول یا پیشنهاد خود را به صورت مشروح معرفی کنیم و از مخاطب بخواهیم که با پر کردن فرم محصول را سفارش دهد یا با ما تماس بگیرد. به این ترتیب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند، مطمئن هستیم که پیام تبلیغ را دریافت کرده است.

۳- تبلیغات هدفدار:
منظور از تبلیغات هدفگیری شده، پیام رسانی به مخاطبانی است که دارای علائق مشترک شغلی، تخصصی، هنری، ورزشی و امثال آن هستند. در تبلیغات از طریق بنر این گروهها را می توان با دسته بندی سایتهای نمایش دهنده آگهی از یکدیگر تفکیک کرد، بطوریکه هر آگهی برای گروه خاصی از مخاطبان پخش شود. کاملاً پیداست که به این ترتیب هزینه ها کاهش و بازدهی تبلیغات به میزان درخور توجهی افزایش می یابد.