در حالی که فروش آیفون ۷ و ۷ پلاس در بازارهای جهانی به تازگی آغاز شده، برخی کاربران و خریداران تازه ترین گوشی اپل از صدای خش خش آن در صورت اجرای بازی های سنگین خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این صدای خش خش نامتعارف ناشی از فعالیت بیش از حد و فشاری است که به پردازنده A۱۰ Fusion گوشی آیفون ۷ وارد می شود.

اولین بار کاربری به نام استفان هکت در حساب کاربری توییتر خود از این موضوع پرده برداشت و نوشت وقتی برنامه های سنگین توسط آیفون ۷ اجرا شود صدای خش خش این گوشی بلند می شود. وی ویدئویی از این سروصدا را هم بر روی سایت یوتیوب منتشر کرده که صدای خش خش گوشی در آن شنیده می شود. این صدا شبیه صدای خش خش بلندگوهایی است که سیم رابط آن به درستی متصل نشده باشد.

برخی کاربران دیگر این گوشی و از جمله «دارل اترینگتون»، نویسنده سایت تک کرانچ هم این موضوع را تایید کرده اند.

البته این مشکل در تعداد اندکی از گوشی های آیفون ۷ گزارش شده و موردی از اختلال عملکرد آن به علت صدای مذکور در فضای مجازی منعکس نشده است. برخی کاربران در این زمینه با اپل تماس گرفته اند و از آنها خواسته شده با مراجعه به فروشگاههای این شرکت، گوشی های خود را تعویض کنند.

مساله دیگری که باعث نارضایتی برخی کاربران آیفون ۷ شده عدم اجرای دستورات با فشردن دکمه Home آیفون ۷ در صورت استفاده از دستکش است. ظاهرا این دکمه تنها با تماس مستقیم پوست فعال می شود و پوشاندن انگشت به هر شیوه ای دکمه یاد شده را از کار می اندازد. علت این مساله نحوه طراحی حسگرهای دکمه Home است. البته ظاهرا این مشکل در دستکش هایی که با مواد اولیه رسانا ساخته شده باشند وجود ندارد.