با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفتمین نشست تخصصی اقتصاد دانش بنیان با موضوع «توسعه یافتگی و الزامات دستیابی به اقتصاد دانش بنیان» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، روح‌الله ابوجعفری مدیر گروه اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشکده مطالعات فناوری گفت: هفتمین نشست تخصصی اقتصاد دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و با موضوع «توسعه یافتگی و الزامات دستیابی به اقتصاد دانش بنیان» در پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
وی افزود: انگیزه توسعه فعالیتهای دانش‌بنیان در تمام سطوح اقتصادی باید وجود داشته باشد که این مسئله به طراحی نهادی، ساختار اقتصاد، زمینه‌های فرهنگی و بسیاری از مسائل دیگر باز می‌گردد.
ابوجعفری با اشاره به سلسله نشست‌های پیشین اقتصاد دانش‌بنیان که توسط پژوهشکده مطالعات فناوری برگزار شده است گفت: در نشست‌های پیشین رویکردهای مختلف از منظر مکاتب مختلف اقتصادی به اقتصاد دانش‌بنیان طرح شد و بر این اساس تعاریف و نگاه‌های مختلف به این مفهوم مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: نگاه فعالان اقتصادی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توجه به پرسش که در بستر کنونی اقتصاد، امکان شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.
ابوجعفری با اشاره به حضور یک فعال اقتصادی افزود: مهندس بحرینیان که هم فعال اقتصادی و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران دعوت به عمل آمده است تا بر اساس تجارب شکل‌گرفته در بنگاه‌های تولیدی در زمینه توسعه یافتگی و الزامات توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با توجه به تجارب عملی دنیا هم‌فکری صورت گیرد.
این نشست یکشنبه 28 شهریور ماه سال جاری در پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری واقع در خیابان ستارخان- خیابان حبیب‌الله- ابتدای سروش یکم- پلاک 96 برگزار می‌شود.