بیشتر افراد معمولاً به اندازه کافی برای تحقیقات روی طرح و ایده خود وقت صرف نمی کنند تا ببینند واقعاً ارزش آن را دارد یا نه و به همین دلیل شکست می خورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، آنچه در این متن می‌خوانید حاصل تجربیات “جان اوشر” است او صدها محصول را بهینه‌سازی یا ابداع کرده است. یکی از این کمپانی‌ها “Cap Toys” است که توانست به فروش 125 میلیون دلار در سال دست پیدا کند و سپس آن را به کمپانی “Hasbro”  فروخت.

جان اوشر: ”بعد از اینکه شرکت خود را به “Hasbro” فروختم لیستی از همه اشتباهات خود را تهیه کردم. اشتباهاتی که می‌دیدم دیگر کارآفرین‌ها هم مرتکب می‌شوند، من می‌خواستم سازمانی تأسیس کنم و در بدو کار هیچ کدام از این اشتباهات را مرتکب نشوم و می‌خواستم بدانم به این روش می‌توانم یک سازمان ایده آل ایجاد کنم…”

او یک لیست غیر رسمی شامل 16 اشتباه تهیه کرد و سپس نهایتاً آن را به 17 مورد رساند و حاصل تجربیات وی تاکنون در تحقیقات تجاری دانشگاه هاروارد مورد استفاده قرار گرفته است:

– اشتباه نخست: بیشتر افراد معمولاً به اندازه کافی برای تحقیقات روی طرح و ایده خود وقت صرف نمی کنند تا ببینند واقعاً ارزش آن را دارد یا نه و به همین دلیل شکست می خورند این معمولاً مهمترین اشتباه همه است.

– اشتباه دوم: تخمین نادرست از بازار، تعداد مشتریان احتمالی، زمان بندی و قسمتی از بازار که نصیب آنها خواهد شد.

– اشتباه سوم: کم تخمین زدن سرمایه و زمان مورد نیاز.

– اشتباه چهارم: تخمین اشتباه در حجم فروش و زمانبندی.

– اشتباه پنجم: سرمایه پروژه‌ای را بسیار کم تخمین می زنند.

– اشتباه ششم: افراد زیادی استخدام می‌کنند و برای دفتر، مبلمان و تجهیزات اداری، هزینه زیادی صرف می کنند.

– اشتباه هفتم: نداشتن طرح و نقشه برای ناگواری های احتمالی.

– اشتباه هشتم: شریک کردن افراد غیر لازم یا نامعتبر.

– اشتباه نهم: افراد را برای راحتی خود استخدام کنید نه به خاطر مهارتهای مورد نیاز آنها.

– اشتباه دهم: غفلت از مدیریت قسمتهای مختلف سازمان.

– اشتباه یازدهم: پذیرفتن غیر ممکن بودن، ساده تر از پیدا کردن راه حل مناسب است.

– اشتباه دوازدهم: توجه بیش از اندازه به حجم فروش و تعداد مشتریان، به جای اینکه به سود دهی کسب و کار توجه شود.

– اشتباه سیزدهم: به جای اینکه به دنبال حقیقت باشید به دنبال تأیید هستید.

– اشتباه چهاردهم: از دست دادن بر انجام کارها و بر فروش کالاها.

– اشتباه پانزدهم: هدف بلند مدت و مقصد حرفه‌ای شفاف و واضح نیست.

– اشتباه شانزدهم: از دست دادن تمرکز و هویت.

– اشتباه هفدهم: نبود برنامه و استراتژی برای خارج شدن از این کسب و کار