یک شرکت فناور داخلی کشورمان توانسته است تجهیزات تست و آزمون مواد گوناگون مانند ابزارهای آزمایش خواص مکانیکی مواد را به مرحله تولید و تجاری‌سازی برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سید محمد حسین میرصادقی، مدیر عامل سنتام با اشاره به تولید تجهزات تست مکانیکی و شیمیایی مواد گفت: مجموعه‌ی طراحی و مهندسی سنتام، با طیف متنوعی از محصولات و تجهیزات تست تلاش کرده است به عنوان یکی از تولیدکنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات تست مواد در ایران و خاورمیانه، تولید محصولات آزمایشگاهی این حوزه را کامل کند.

این فعال فناور، به تولید دستگاه‌های تست ضربه SIT-20D برای آزمایش پلاستیک‌های شکننده و برای ارزیابی مقاومت نمونه‌های استاندارد آنها به ضربه اشاره کرد و گفت: تست ضربه معیار مناسبی برای تعیین و طبقه‌بندی تمایل پلاستیک‌های مختلف برای رفتار ترد محسوب می‌شود و معیاری مناسب برای ارزیابی و طبقه‌بندی رفتار شکست ترد در پلاستیک‌ها است.

 میرصادقی، این شرکت فعال در طراحی و تولید ماشین‌آلات و سیستم‌های پیشرفته‌ی آزمون مواد، توانسته است با بهره‌گیری از توانمندی فنی بومی، مهمترین ابزارهای آزمایش خواص مکانیکی مواد یا دستگاه‌های آزمایش کشش و فشار کاملاً کامپیوتری را به مرحله تولید و تجاری‌سازی برساند.

وی همچنین از دستگاه تست پیچش و تابیدگی به عنوان دیگر محصول فناور این شرکت اشاره کرد و گفت: آزمون پیچش یکی از آزمون‌های خواص مکانیکی است که جهت بررسی تغییر شکل پلاستیک در مفتول‌ها انجام می‌شود و در دستگاه STS-50 اعمال گشتاور بصورت دستی و از طریق گیربکس صورت می‌گیرد.

این فعال فناور به دستگاه‌های تست خستگی محوری، تست خستگی چرخشی، تست جهندگی لاستیک، تست سایش لاستیک، تست خزش، تست رهایش، سختی‌سنج لاستیک و پلاستیک به عنوان محصولات این شرکت نام برد و افزود: از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به تست خمش مقیدشده، تست خم و بازخم، تست هدایت حرارتی عایق‌ها، اشاره کرد.

وی افزود: این شرکت در ارائه تجهیزات آموزشی متنوعی آزمایشگاه مقاومت مصالح، تجهیزات آموزشی آزمایشگاه دینامیک ماشین، تجهیزات آموزشی آزمایشگاه ترمودینامیک، تجهیزات آموزشی آزمایشگاه مکانیک سیالات، گام برداشته است.