با تلاش یک شرکت دانش بنیان داخلی ، نیاز صنایع پتروشیمی با تولید «جاذب‌ها» «سرامیک‌ها» و «کاتالیزورها» رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، عبدالرضا حمیدی مدیرعامل شرکت گهر سرام گفت: شرکت فعالیت خود را در زمینه صنعت شیشه و سرامیک و مهندسی (قطعات نسوز، سرامیک الکتریکی)، به خصوص سرامیک ضد اسید آغاز کرده است و پس از 16 سال تجربه و غلبه بر چالش ها، این شرکت موفق به تولید بیش از 180 نوع از قطعات مورد استفاده در صنایع مختلف شده است.

وی افزود: این شرکت به دلیل استفاده از بسته بندی برج سرامیک و ضد زنگ و تولید محصولاتی با کیفیت بالا در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی توانسته است ده‌ها گواهینامه کیفیت کسب کند.

این فعال فناور با اشاره به کسب توانمندی  تولید سرامیک به تولید کاتالیزورها اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت کاتالیزور و جاذب، با بهره‌گیری از متخصصان این حوزه در تولید آلومینای فعال صنعتی با 100درصد دانش فنی ایرانی موفق شده است.

وی افزود: این محصول دارای تمام استانداردهای لازم است و در حال حاضر ظرفیت تولید خود را به هزار و پانصد کیلوگرم در طول روز افزایش داده است.

مدیرعامل گهرسرام، به تولید بسته بندی برج فولاد ضد زنگ GPack با عملکرد عالی پویا و مقاومت در برابر اسید و حرارت اشاره کرد و گفت: این بسته بندی می‌تواند در برابر خوردگی اسیدهای مختلف آلی و غیر آلی و حلال های آلی مقاومت در برابر، به جز اسید هیدروفلوئوریک مقاومت نشان دهد و می توان آن را مورد در آن درجه حرارت بالا و یا پایین در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی، مانند تقطیر جذب و مورد استفاده قرار داد.

حمیدی، به تولید کاتالیزورهای صنعتی با استانداردهای اصلی اشاره کرد و گفت: غربال مولکولی اغلب در ایستگاه های CNG (نفت و گاز) صنایع پالایشگاه‌ها  استفاده می شود و دیگر محصولات تولید شده توسط این شرکت عبارتند از کاتالیزور SRU، که تولیدات واحد بازیافت گوگرد و کاتالیست EDC این شرکت بر پایه دانش فنی بومی به شمار می‌روند.