شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، با پیش‌بینی طرح‌های حمایتی متنوع تخفیف خدمات آزمایشگاهی برای مشتریان، توانسته است طیف گسترده‌ای از دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران را از توانمندی آزمایشگاهی کشور بهره‌مند کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری علاوه بر زمینه‌سازی استفاده آسان و دسترسی بهتر مشتریان به خدمات آزمایشگاه‌ها، زمینه دریافت ارزان‌تر این خدمات را با ارائه طرح‌های تخفیف متنوع که هریک مختص طیف‌ خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند، فراهم کرده است.

همراهی و مشارکت آزمایشگاه‌ها در ارائه تخفیف به مشتریان

علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی شبکه، برخی از آزمایشگاه‌های عضو نیز در طرح تخفیف خدمات آزمایشگاهی مشارکت کرده‌اند و افزون بر تسهیلات شبکه، تخفیف‌های دیگری را نیز به مشتریان خود ارایه می‌کنند.

در طرح تخفیف آزمایشگاهی ویژه تابستان 95،  بیش از 5 مرکز خصوصی و 9 مرکز دولتی برای استفاده  از خدمات آزمایشگاهی، 10 تا 50درصد تخفیف برای مشتریان در نظر گرفته‌اند.

طرح‌های تخفیف گسترده

طرح‌های تخفیف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تاکنون شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان، منتخبین پسادکتری خارج از کشور، ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی، اعضای باشگاه مشتریان و نیز اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های برتر و مادر همه استان‌های کشور را تحت پوشش گرفته است که تاکنون بیش از  4هزار و نهصد فرد یا شرکت، در مجموع مبلغ 12,457 میلیون ریال از اعتبارات تخصیص یافته استفاده کرده‌اند.

در ابتدای تابستان سال جاری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی علاوه بر طرح‌های متنوع تسهیلاتی برای مخاطبان آزمایشگاهی، طرح تخفیف ویژه‌ای برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های برجسته کشور در نظر گرفت. اما این طرح صرفا شامل 15 دانشگاه برتر کشور بود که در پایان تابستان به دلیل استقبال از این طرح، در سطح اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مادر همه استان‌های کشور گسترش یافت.

گسترده شدن دایره دانشگاهیان بهره‌مند از تسهیلات شبکه

با فعال شدن طرح تخفیف ویژه اعضای هیئت علمی برای 74 دانشگاه مادر مستقر در همه استان‌های کشور از تابستان سال جاری، اعضای هیئت علمی این دانشگاه‌ها می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه طرح تخفیف و انتخاب طرح ویژه دانشگاه خود از 40 میلیون ریال اعتبار استفاده از خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.

در پی فراهم شدن این امکان، تا اواخر تابستان سال جاری، از 578 درخواست، اعتبار 40 میلیون ریالی برای 427 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به ارزش 17هزار و هشتاد میلیون ریال فعال شده‌است که از این میزان، 145 عضو هیئت علمی از اعتبار خود در مجموع به ارزش 1,032 میلیون ریال استفاده کرده‌اند.

استقبال مطلوب از باشگاه مشتریان شبکه آمایشگاهی

تا پایان شهریورماه سال جاری، بیش از 4هزار و پانصد شخص حقیقی و حقوقی به عضویت باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی درآمده‌اند که از این تعداد، حدود 4هزار و  سیصد عضو، حقیقی هستند.

شایان ذکر است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به نشانی اینترنتی www.labsnet.ir در دسترس محققین و متقاضیان استفاده از خدمات آزمایشگاهی کشور، قرار دارد.