در مراسمی رسمی در کاخ سفید باراک اوباما با اهدای مدال از مل بروکس بازیگر طنز تقدیر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از رویترز، اوباما با لبخند و در حالی که دست بروکس را در دست گرفته بود مدال هنر را به گردن او انداخت و به شوخی گفت: اگر ببیند او قصد دارد این مدال هنر را در سایت ای‌بی به فروش برساند، آن را از او می‌گیرد.

ریییس جمهوری آمریکا گفت: مل بروکس با سبک متفاوت طنزش لحن قضایا را تعیین کرد و این امکان را به وجود آورد که مسایل سخت‌تر بیان شوند.

اوباما همچنین با دادن این مدال از فعالیت‌های ادری مک‌دونالد بازیگر برادوی تجلیل کرد.

علاوه بر این دو، مورگان فریمن نیز در فهرست دریافت این مدال جای داشت اما او در این مراسم حضور نداشت و اوباما گفت: او در مراسم جمع‌آوری کمک مالی برای کتابخانه ریاست جمهوری در شیکاگو است.

او افزود: فریمن بدون شک در نقش بعدی‌اش یک بار دیگر رییس جمهوری سیاهپوست خواهد شد.

مل بروکس بازیگر و کارگردان ۸۹ ساله از چهره‌های نمادین دنیای کمدی است. او با طنز درخشان، شگفت انگیز و عالی خود و از طریق کمدی به حوزه‌هایی که تا پیش از آن تابو محسوب شده‌اند، وارد شده و دنیا را به جایی شادتر بدل ساخته است.

مل بروکس که از سال ۱۹۶۸ با فیلم «تهیه کنندگان» و فیلم موزیکال «بهار زندگانی هیتلر» به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های کمدی آمریکا شناخته شده، مرزهای طنز را با فیلم‌هایی چون «زین‌های شعله‌ور» در سال ۱۹۷۴ و «فرانکشتین جوان» در سال ۱۹۷۴ و «توپ‌های فضایی» در سال ۱۹۸۷ فراتر برد.

مل بروکس که علاوه بر بازیگری، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده نیز هست جایزه اسکار را برای فیلمنامه «تهیه کننده‌ها» دریافت کرد. او چند جایزه امی، تونی، گرمی و جایزه تئاتر لورنس اولیویه بریتانیا را نیز در کارنامه دارد.  

در فهرست اهدای مدال هنر رییس جمهوری ۲۴ تن از چهره‌های ادبی و هنری آمریکا جای داشتند.