عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» نقش این جشنواره را پیوند هنرمندانه و متکی به هنر بخش علمی با مصرف کننده دانست و اظهار کرد: در واقع این جشنواره در سرایت دادن مدل موفق مشهود می‌شود تا آنها را کشف کرده و به سایرین معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمد مهدی حیدریان معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» اظهار کرد: ایجاد تشکل‌هایی که پایه و اساس آنها دانش است یا همان شرکت‌های دانش بنیان یک رویکرد و اقدام اساسی و زیربنایی دولت در بحث توسعه و پیشرفت مبتنی بر توانمندی‌های داخلی کشور است بنابراین برای رسیدن به اهداف مد نظر در این حوزه باید برای مردم این بخش به خوبی توضیح داده شود.

حیدریان ادامه داد: البته مخاطبان ما در این حوزه دو دسته هستند نخست افرادی که در این حوزه مشغول فعالیت بوده که فکر می کنم بخش عمده‌ای متوجه این موضوع شده و در قالب شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند که در این خصوص باید فعالیت‌هایی در این شرکت ها شکل بگیرد تا منجر به تشخیص صحیح نیازها و شکل گیری شرکت ها مبتنی بر نیاز بازار و اولویت‌های بازار کشور در مرحله نخست و بعد منطقه و سطوح بین‌المللی باشد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «ایران ساخت» با بیان اینکه دسته دوم نیز مخاطبان این شرکت‌ها هستند گفت: طیف وسیعی در این بخش قرار دارند که صنایع پایه و پیشرفته، بخش کشاورزی و در نهایت به نوعی عموم مردم را شامل می‌شود پس باید در این زمینه به درستی و متناسب با مخاطب فرهنگسازی و معرفی محصولات دانش بنیان باید انجام شود تا بعد از اعتمادسازی مراجعه مخاطب برای تهیه محصولات ایران ساخت را شاهد باشیم.

 

حمایت ویژه صدا و سیما از تولیدات دانش بنیان داخلی

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنوان کرد: این معرفی می‌تواند در قالب برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با حضور شرکت‌های دانش بنیان و مخاطبان آنها باشد که رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما برای تبیین این رویکرد دولت و معرفی شرکت‌های دانش بنیان به طور مستمر اقدام کنند.

حیدریان با اشاره به اینکه در این معرفی نیز باید پروسه فعالیت شرکت‌ها، دستاورد و محصول دانش بنیان آنها توضیح داده شود ابراز کرد: در واقع در سایه این استمرار و اطلاع رسانی درباره تولیدات دانش بنیان ساخت داخل بخشی از فرهنگ کار ما تغییر کرده و تمایل به این سمت افزایش می‌یابد بنابراین اقدامات رسانه های مختلف به ویژه صدا و سیما و بعد تولید محتوا برای سایر رسانه‌های مکتوب و شبکه های اجتماعی در این عرصه موثر است.

 

شناسایی بهترین شیوه معرفی محصولات دانش بنیان با «ایران ساخت»

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» این جشنواره را راهی مناسب برای شناسایی بهترین شیوه معرفی محصولات دانش بنیان دانست و گفت: بنابراین برای نیل به این رویکرد و توفیق در آن باید بهترین شیوه معرفی محصولات دانش بنیان داخلی مشخص شود تا معلوم شود برای هر بخش مناسب‌ترین برنامه چیست که برگزاری جشنواره‌ها در این زمینه فرصتی مغتنم است. جشنواره با کنار هم قرار دادن ایده‌ها و سبک‌های مختلف که موفق بودند موثرترین شیوه را برای معرفی محصولات شناسایی می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش این جشنواره پیوند هنرمندانه و متکی به هنر بخش علمی با مصرف کننده است، تصریح کرد: جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» نیز همین نقش را در حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل دارد در واقع این جشنواره در سرایت دادن مدل موفق مشهود می‌شود تا آنها را کشف کرده و به سایرین معرفی کند. نقش این جشنواره پیوند هنرمندانه و متکی به هنر بخش علمی با مصرف کننده است به نوعی از توان و ظرفیت بالای حوزه هنر بهره می‌برد تا ارتباط حوزه علمی کشور با مخاطب را برقرار کرده و در نتیجه اعتماد مخاطب را در استفاده از محصولات دانش بنیان ساخت داخل افزایش دهد.

حیدریان همچنین بیان کرد: در حال حاضر فضای مجازی رسانه غالب در جامعه ما است که بیشترین مراجعه کننده را داشته و مردم به ویژه قشر جوان زمان زیادی را صرف آن می‌کنند بنابراین این فضا می تواند سهم ویژه‌ای در معرفی و تبلیغ محصولات دانش بنیان داشته باشد که در این جشنواره نیز به این مسئله دقت شده و یک پایه اصلی آن برای فضای سایبری تعریف شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت iransaakht.ir مراجعه فرمایید.

نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دی ماه سال جاری با هدف حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران و شعار «فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی» در تهران برگزار می شود.