تاکنون بیش از 20 خبرگزاری متقاضی حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بوده‌اند و مساحت غرفه‌های خود را انتخاب کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، زمان واریز هزینه غرفه‌های نمایشگاه مطبوعات ۱۰ مهر و جانمایی الکترونیک ۲۵ مهر از طریق وب سایت نمایشگاه اعلام شده است. بر این اساس رسانه‌های علاقه‌مند به حضور در این رویداد رسانه‌ای، امروز می‌توانند هزینه غرفه‌های خود را پرداخت کنند.

سقف متراژ گروه‌های متقاضی حضور در نمایشگاه برای موسسات مطبوعاتی و خبرگزاری‌های عمومی 96 متر، روزنامه‌ها، عمومی و خانواده، دین و اندیشه، آموزشی تخصصی 48 متر و رسانه‌های  فرهنگی هنری، سیاسی اقتصادی، کودک و نوجوان، استانی و منطقه‌ای 24 متر تعیین شده است.

اما از میان خبرگزاری‌های فعال در کشور تاکنون ۲۰ خبرگزاری غرفه‌های خود را انتخاب کرده‌اند. خبرگزاری‌های دانشجویان ایران (ایسنا)، جمهوری اسلامی (ایرنا)، دفاع مقدس، بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر، دانشجو، پانا، کتاب ایران، تقریب، اهل بیت (ع)، حوزه، رسا، ایکنا، قدس، اقتصادی ایران، و کردپرس تاکنون متراژ غرفه‌های خود در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها را انتخاب کرده‌اند.

با نگاهی به متراژ انتخابی این خبرگزاری‌ها هفت خبرگزاری از مساحت بیشتری برای غرفه‌های خود استفاده می‌کنند. خبرگزاری‌های دانشجویان ایران (ایسنا)، جمهوری اسلامی (ایرنا)، دفاع مقدس، ایکنا، مهر، دانشجو و پانا با غرفه‌های ۹۶ متری مساحت بیشتری را نسبت به همتایان خود در دیگر خبرگزاری‌ها در نمایشگاه مطبوعات خواهند داشت.

غرفه‌های ۴۸ متری انتخاب بعدی خبرگزاری‌هایی است که در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند. کتاب ایران، تقریب، اهل بیت (ع)، حوزه، رسا، ایمنا، کار ایران و برنا این مساحت را برای غرفه خود انتخاب کردند.

متراژ غرفه‌های خبرگزاری‌های قدس، اقتصادی ایران و شبستان ۲۴ متر انتخاب شده است و خبرگزاری‌های علم و فرهنگ و کردپرس غرفه‌های ۱۲ متری خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که نیمه دوم آبان ماه برگزار می‌شود، با رشد ۲۵ درصدی ثبت‌نام مواجه بوده است؛ به طوری که حدود ۷۰۰ متقاضی برای حضور در نمایشگاه امسال ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند.

رسانه‌هایی که تخلفات مرتبط با ماده 18 قانون مطبوعات (درج نام صاحب امتیاز و مدیر مسؤول، نشانی رسانه و چاپخانه در محل ثابت) و مغایرت با پروانه انتشار، دارند تا رفع موارد تخلف، امکان حضور در نمایشگاه را نخواهند داشت. همچنین با توجه به محدودیت مکانی، ممکن است نشریاتی که نظم انتشار آنها پایین‌تر از حد معمول باشد، امکان حضور در نمایشگاه را نداشته باشند.

به نشریات با ضریب کیفی بالا و همچنین غرفه‌های برتر نمایشگاه بیست و یکم، اولویت زمانی در جانمایی الکترونیک داده خواهد شد.