عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» گفت: اگر فرهنگسازی روی تولید این مسائل انجام شود موفق به توسعه محصولات بومی در کشور می شویم در واقع مبارزه با فضای ورود غیر قانونی  محصولات خارجی می تواند گامی در جهت حمایت از محصولات ایرانی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امیر رضا مومن عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» درباره اهمیت حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران اظهار کرد: برای حمایت از این مسئله باید مردم را به سمت خرید محصولات داخلی سوق دهیم تا عرق ملی در استفاده از این محصولات در آنها ایجاد شود، برای روشن سازی این هدف نیز باید آسیب های خرید کالای خارجی و قاچاق برای مردم مشخص شود.

مومن در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال مردم باید بدانند در صورت استفاده از یک پیام رسان بومی به اقتصاد ملی کشور کمک می کنند زیرا برای استفاده از یک پیام رسان ترافیک از کشور خارج می شود که در این صورت ما باید هزینه رفت و برگشت را متقبل شویم که به صورت روزانه، ماهیانه و سالانه هزینه های بسیاری را ایجاد می کند.

سرپرست دفتر ارزیابی و نظارت مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه مبارزه با ورود غیرقانونی کالای غیر بومی گامی در جهت حمایت از کالای داخلی است، عنوان کرد: همچنین محتوایی که در کشور استفاده می شود و مالکیتی روی آن وجود ندارد و گاهی باعث انحراف در خانواده ها نیز می شود. اگر فرهنگسازی روی تولید این مسائل انجام شود موفق به توسعه محصولات بومی در کشور می شویم در واقع مبارزه با فضای ورود غیر قانونی  محصولات خارجی می تواند گامی در جهت حمایت از محصولات ایرانی باشد.

وی دریاره تحریک و تشویق مردم در جهت خرید محصولات دانش بنیان ساخت داخل گفت: مردم کشور باید به این دیدگاه برسند که خرید محصولات ایرانی ایجاد کار و اشتغال برای جوانان کشور است البته در این زمینه صنعت نیز باید به سمت افزایش نوآوری و سطح کیفی حرکت کند. همچنین در بسیاری مواقع شاهد هستیم که کالای ایرانی به خارج از مرزهای کشور رفته و پس از بسته بندی جدید وارد کشور می شود و مردم نیز بدون اطلاع از این مسئله همان کالا را خریده و استفاده می کنند پس این مسئله خط بطلانی بر صحبت هایی است که می گویند کالای ایرانی بی کیفیت است. شاید در این فضا به فعالیت روانشناسی عمیق تری نیاز باشد.

مومن با بیان اینکه جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» باید از تبلیغات بیشتر برای همراهی گسترده مردم استفاده کند گفت: این جشنواره برای موفقیت باید این قدرت را داشته باشد که مردم را با خود همراه کند و برای تاثیرگذاری بیشتر نیاز به همراهی و همکاری صدا و سیما دارد. همچنین در فضای مجازی کمپین هایی برای حمایت از این مسئله شکل گیرد تا اهمیت موضوع برای همه مردم روشن شود.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی «ایران ساخت» با اشاره به اینکه این جشنواره پیوند بخش علمی و هنری جامعه است ابراز کرد: وقتی افرادی که در جامعه الگو هستند از محصولات ساخت داخل استفاده می کنند این مسئله در جامعه تاثیر گذار است و به نوعی وجه دادن به موضوع است. در کشورهایی همچون فرانسه، آلمان و کره تبلیغات موثری برای توجیه خرید محصولات داخلی کشورشان دارند که می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت iransaakht.ir مراجعه فرمایید.

نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دی ماه سال جاری با هدف حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران و شعار «فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی» در تهران برگزار می شود.