ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی همایش شرکتهای دانش بنیان حوزه فناوریهای مواد و ساخت پیشرفته را با حضور شرکت‌های دانش بنیان این حوزه برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی همایش شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته را با هدف تبیین اهداف شکل گیری و برنامه های این ستاد، آشنایی و تعامل با شرکت های دانش بنیان این حوزه و همچنین استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها برگزار می‌کند.

در این راستا، همایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته 6 آبان ماه سال جاری در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود که علاقمندان برای حضور در این همایش می توانند به سایت ستاد مراجعه کرده یا با شماره 02166532679 تماس حاصل کنند.

گفتنی است، مواد پیشرفته کلید توسعه فناوری و تولید ثروت در کشورها است. حوزة فناوریهای مواد پیشرفته، شامل فلزات، سرامیکها، پلیمرها و کامپوزیتهای پیشرفته و فرایندهای ساخت و تولید آنها بوده که توسعة اغلب فناوریهای پیشرفته (از قبیل هوافضا، انرژیهای تجدیدپذیر، میکروالکترونیک، زیستفناوری و...) در گرو دسترسی به مواد پیشرفته و فناوریهای مرتبط با آن است.

نگاهی به این حوزه، به خوبی مبین اهمیت کلیدی این حوزه است. با توجه به اهمیت این موضوع و اهتمام معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه فناوریهای مواد و ساخت پیشرفته با هدف ساماندهی، کمک به ارتقای وضعیت تولید، تجاریسازی، توسعه فناوری و زیرساختهای مرتبط با تولید مواد و ساخت پیشرفته تشکیل شده است.