پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پنجمین فستیوال بازار دارایی فکری را در زمینه تخصصی «نوآوری‌های صنعت مواد غذایی» را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اکبر قنبرپور رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران بیان کرد: در ادامه دستاوردهای خوب رویدادهای فستیوال تخصصی نوآوری در صنعت لوازم خانگی و فستیوال نوآوری‌های حوزه تجهیزات پزشکی، مرکز فن‌بازار ملی ایران در صدد است چند فستیوال تخصصی دیگر را نیز تا پایان سال جاری برگزار کند.

قنبرپور گفت: در آخرین فستیوال تخصصی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار شد نمایندگان بیش از 80 شرکت تولیدی و 10 شرکت سرمایه‌گذاری و VC حضور داشتند و بیش از 40 جلسه دوجانبه بین بیش از 15 سرمایه‌گذار- تولیدکننده و 19 مخترع برگزار شد که مذاکرات همکاری در حال ادامه است.

وی با اشاره به برگزاری فستیوال‌های تخصصی نوآوری با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در یک حوزه تخصصی-کاربردی گفت: نوآوری‌های حوزه‌هایی که حائز شرایط می‌شوند پس از طی فرآیند ارزیابی و انتخاب، در روز برگزاری فستیوال به صورت حضوری برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان معرفی شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رودررو فراهم می‌شود.

رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران ادامه داد: در صورت انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت­های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در قالب ارائه تسهیلات وجود خواهد داشت.

قنبرپور خاطرنشان کرد: فستیوال نوآوری‌های صنعت مواد غذایی در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را تا 30 مهرماه به دبیرخانه فستیوال ارسال کنند.

تاکنون در بازار دارایی فکری 4 اختراع و 1 طرح صنعتی به فروش رفته است و جمع معاملات صورت گرفته در این بازار نزدیک به 40 میلیارد ریال بوده است.
فستیوال نوآوریی‌های صنعت مواد غذایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مرکز فن بازار ملی ایران که در پارک پردیس معاونت علمی مستقر است برگزار خواهد شد.