یک شرکت فناور داخلی توانسته است با به‌کارگیری دانش فنی بومی و نیروی انسانی متخصص قطعات مورد نیاز صنایع معدنی، مانند صنایع آهن، مس، زغال سنگ، نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، آب، کشاورزی را تولید و به بازار عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، غلامحسین یعقوبی مدیرعامل شرکت رای صنعت توس با جموعه ی توانمند رای صنعت توس یک شرکت تولیدی و همچنین مهندسی می باشد که با آمیختن دانش فنی روز و پروسه ها و روش های تولیدی در زمینه ی تولید انواع تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع معدنی، مانند: صنایع آهن، مس، زغال سنگ، نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، آب، کشاورزی و ... فعالیت می کند. 

یعقوبی، تولید انواع پمپ های اسلاری، آب و دیگر سیالات در انواع افقی، عمودی و شلنگی را از تولیدات این شرکت برشمرد و افزود: عملکرد و کارکردپمپ های این مجموعه مشابه با محصولات شرکت های معتبر و صاحب نام در عرصه ی جهانی است در حالی‌که قطعات یدکی و تعویضی پمپ ها، کوپلینگ های شلنگ اسلاری،هیدروسیکلون ها و ... تماماً با در اختیار قرار گرفتن دانش فنی لازم و با رعایت اصول باز طراحی و با کیفیت مرغوب تولید می‌شوند.

این فعال فناور به تولید پمپ‌های اسلاری توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: این نوع پمپ با ساختاری محکم و طراحی خاص، می‌تواند در شرایط سخت با عملکرد بالایی کار کنند در اسلاری سنگ آهن، کنستانتره مس، ذغال سنگ، معادن و نیز  پالپ با سایندگی بالا کاربرد دارند.
وی کیفیت بالای ضد سایش و تامین آسان قطعات یدکی با توجه به بومی بودن را از ویژگی‌های این دستگاه برشمرد و افزود: این پمپ با روکش لاستیک بجای چدن ضد سایش،  دارای طول عمر بالا و کیفیتی مطابق با نمونه های خارجی است و همچنین قطعات فرسوده این دستگاه به آسانی تعویض می‌شوند.

یعقوبی، پمپهای آب پروسس را گروه دیگر تولیدات این شرکت برشمرد و افزود: این پمپ ها دارای ساختاری قوی تر نسبت به پمپ های آب معمولی رایج در بازار هستند و از آن‌جایی‌که وجود درصد کمی ذرات جامد همرا ه با اندکی خاصیت شیمیایی، همواره پمپ را در معرض خرابی قرار می دهد، بکارگیری آلیاژ های خاص که ضمن داشتن مقاومت لازم، قیمت پمپ را در حالت اقتصادی قرار می دهد،از ویژگی های این پمپ ها محسوب می شود.

وی به کاکرد این این گونه پمپ های با طراحی و ساختاری قابل اطمینان در شرایط کاری سخت وصنعتی افزود: صنایع شیمیایی، کارخانه‌های تولید فولاد، معادن و نیز صنایع کاغذ سازی از عمده موارد کاربرد این نوع پمپ‌ها هستند.

مدیرعامل رای صنعت توس دست یابی به به فناوری های روز دنیا در زمینه متالوژی و ریخته گری را به کمک واحد ریخته گری متشکل از نیروهای متخصص در حوزه متالورژی و مواد دانست و افزود: در این واحد بر پایه دانش فنی انواع آلیاژ های ضد سایش کرم بالا، سوپر آلیاژهای پایه نیکل و آهن و فولادهای آستنیتی (با کربن حدود 0.02 درصد) و انواع فولادهای دوفازی و آلیاژهای فولادهای ضد زنگ و ضد خوردگی تولید می‌شوند.

وی افزود: این واحد شامل آزمایشگاه مجهز متالوگرافی، آنالیز مواد  و کوره های ذوب القایی با ظرفیت ذوب 1 تن فولاد در هر ساعت، کوره های عملیات حرارتی، پاتیل های تزریق اکسیژن و نیتروژن و واحد مدل سازی است.

این فعال فناور به بهره گیری از سیستم ها و تکنیک های مهندسی و کنترل کیفیت مطابق با استانداردهای کیفی ، بکارگیری و بومی کردن فناوری‌های نوین در فرآیندهای ساخت گفت: راه اندازی خطوط فرآیند های تولیدی شرکت مانند خط ریخته گری، خطوط متعدد ماشین کاری، کارگاه مونتاژ، قسمت نقاشی و رنگ و ... این شرکت را در افزایش کمیت و کیفیت تولیدات خود توانمند کرده است.