با حمایت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی، 21 نفر از مدیران شرکت‌های دارویی دانش‌بنیان از بزرگترین رویداد فنی و تجاری در حوزه دارویی جهان، نمایشگاه CPHI بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری با حمایت معاونت علمی در قالب دستورالعمل حمایت از اعزام هیات های تجاری و فنی در راستای حمایت از شرکت های فعال در حوزه دارو و صنایع مرتبط اقدام به اعزام هیات تجاری جهت بازدید از بزرگترین رویداد فنی و تجاری در حوزه دارویی جهان، نمایشگاه CPHI کرد.

این نمایشگاه که در واقع از معتبرترین نمایشگاه های جهان در حوزه صنایع دارویی است هر ساله در یک کشور برگزار می شود که امسال نیز شهر بارسلونای اسپانیا میزبان این رویداد بود که حدود 2500 غرفه دار و بیش از 35 هزار نفر از متخصصین حوزه دارویی و صنایع وابسته در آن حضور داشتند.

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، 21 نفر از مدیران شرکت های دارویی دانش بنیان از نمایشگاه بازدید کردند. از جمله برنامه های اجرا شده در کنار بازدید شرکت های دانش بنیان از نمایشگاه حضور شرکت ها در جلسات و نشست های تخصصی دارویی، آشنایی با آخرین دستاوردهای شرکت های دارویی، جلسه با بخش بین الملل وزارت صنعت داروی اسپانیا و سایر جلسات B2B می توان اشاره کرد. همچنین به منظور آگاهی تمامی شرکت های غرفه دار از برنامه شرکت های دانش بنیان تولیدی ایرانی، شرکت تجارت هوشمند هیراد، مجری برگزاری تور نسبت به چاپ کتابچه تور نمایشگاهی و نیز ارسال ایمیل انبوه جهت اطلاع رسانی حضور هیات ایرانی به شرکت های حاضر در نمایشگاه نیز اقدام کرد که منجر به ابراز علاقه شرکت ها به برگزاری جلسات با شرکت های حاضر در هیات شد.

همچنین آکادمی زودل به عنوان بستر تجاری آنلاین B2B که صادرات از ایران به کشورهای همسایه (افغانستان، عراق و ترکیه) و کشورهای جاده ابریشم (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ترکمنستان) را تسهیل می کند اقدام به چاپ کتابچه انگلیسی حاوی اطلاعات 30 شرکت حوزه دارویی کرد که چاپ این کتابچه رایگان انجام شد. از دیگر اقدامات انجام شده در حاشیه نمایشگاه حضور نماینده ای از شرکت زودل و توزیع 1000 نسخه کتابچه معرفی محصولات شرکت های دارویی ایران در بین غرفه داران بود.