دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت از اختصاص جایزه ویژه به شبکه های اجتماعی تلفن همراه با هدف ارتقای مصرف جنس ایرانی، معرفی محصولات دانش بنیان و فرهنگسازی برند و کالای ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امیر حسین اسدی دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با اشاره به اختصاص جایزه ویژه با رویکرد ترویج و تقویت تولیدات دانش‌بنیان داخلی در این رویداد اظهار کرد: این جایزه ویژه به شبکه های اجتماعی تلفن همراه با هدف ارتقای مصرف جنس ایرانی، معرفی محصولات دانش بنیان و فرهنگسازی برند و کالای ایرانی اختصاص دارد.

اسدی  به نقش اثرگذار شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی افزود: شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، لنزور و ... علاوه بر آن‌که نقش اساسی در ارائه اطلاعات و فرهنگسازی در جامعه دارند، گروه ها و کانال های مختلفی نیز در این شبکه ها، بصورت خودجوش در امر اطلاع رسانی، ساخت رسانه و فرهنگسازی فعال هستند که برخی از این کانال‌ها توانسته اند با جذب کاربران زیاد، فرایند درآمدزایی و ایجاد کسب و کار را نیز انجام دهند.
وی با اشاره به توجه ویژه  دبیرخانه جشنواره تصمیم گرفته است به این شبکه ها گفت: دبیرخانه تصمیم گرفته است نسبت به بررسی و داوری کانال ها و گروه ها و یا صفحات این شبکه ها اقدام کند.

دبیر بخش رسانه های دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت در ادامه گفت: توجه به نوع محتوا، تعداد کاربر، میزان فعالیت، زمان بروزرسانی، زیبایی گرافیکی، نظم در ایجاد صفحه و یا ارائه موضوعات، توجه به فرهنگسازی خرید اجناس ایرانی، توجه به علم و فناوری، توجه به ساده سازی فناوری در ارائه مدیا و نوع تعامل مدیر صفحه و یا گروه با مخاطبان از جمله محورهای داوری در این بخش خواهد بود.

وی افزود: کلیه مدیران کانال، گروه و یا صفحاتی مثل اینستاگرام میتوانند در این بخش از جشنواره شرکت نموده و نقشی مهم در فرهنگسازی خرید جنس دانش بنیان ایرانی ایفا نمایند.

براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.  این رویداد ملی با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.