مدیر
عامل خانه سینما گفت: یکی از بزرگ ترین موانع موجود بر سر راه تبلیغ درست
کالاهای ایرانی، بالا و کمرشکن بودن هزینههای تبلیغاتی و بازاریابی
است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما با اشاره به برگزاری جشنواره ایران
ساخت، گفت: با توجه به اینکه رویکرد جشنواره ایران ساخت یک رویکرد ملی و
همه گیر است، باید در کنار این جشنواره برای بازاریابی درست محصولات تولید
شده ایرانی راه حلی پیدا کنیم. وی افزود: خانه سینما یکی از مکان هایی
است که همیشه حمایت از تولیدات ایرانی را به صورت جدی و دایمی پیگیری و
اجرایی کرده است؛ اما حمایت از تولیدات ایرانی نیاز به تضمین کیفیت کالا
دارد. به گفته شاهسواری، اگر کیفیت کالاهای
ایرانی بالا باشد و مردم از این موضوع مطمئن شوند قطعا به سمت خرید کالای
داخلی تمایل خواهند یافت ولی متاسفانه هنوز در این زمینه با مشکلات و
کمبودهایی روبرو هستیم. عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فرهنگی
هنری «ایران ساخت» تصریح کرد: مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد،
فقدان مالکیت معنوی محصولات تولید شده ایرانی است که تولیدکنندگان و بعضا
مصرف کنندگان را با مشکل مواجه کند که باید در این زمینه نیز اقدامات
موثری صورت گیرد. مدیر عامل خانه سینما با اشاره به اینکه
هزینه بازاریابی و تبلیغات بسیار زیاد است، گفت: هزینه های بازاریابی و
تبلیغات در کشور بالا است و تولیدکنندگان نمی توانند به راحتی محصولات خود
را تبلیغ کرده و به مردم معرفی کنند به همین دلیل در رقابت بین محصولات
داخلی و خارجی شکست خورده و مردم هم به سمت محصولاتی راغب می شوند که
تبلیغات گسترده تری دارد. فضای مناسب برای فرهنگسازی و تبلیغ محصولات باکیفیت ایرانی وی همچنین بیان کرد: استفاده از فضای
مجازی و تولید محتوا در آن در ترویج استفاده از محصولات ایرانی بسیار
تاثیرگذار است و می توانیم از فضای خوب به وجود آمده در فضای مجازی برای
فرهنگسازی و تبلیغ محصولات با کیفیت ایرانی استفاده کنیم. شاهسواری، با بیان اینکه ارتباط سینما با
مردم بسیار ارتباط تنگاتنگی است، گفت: با توجه به اینکه در جشنواره
«ایران ساخت» بخشی به عنوان بخش مردمی در نظر گرفته شده، خانه سینما می
تواند برای این بخش کمک خوبی به جشنواره کرده و پتانسیل بالایی در این بخش
داریم. براساس این گزارش، ادبیات، هنرهای تجسمی،
رسانههای دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال، بازی های رایانه ای و
ایده بازار بخشهای جشنواره «ایران ساخت» هستند. این رویداد ملی با اهداف
«جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی،
کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان
ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات
ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای
مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان
معاونت علمی و فناوری، به دبیرکلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی،
کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دیماه سال جاری برپا میشود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.