رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در کشور مقررات و قوانینی در راستای حمایت از تولیدات ساخت داخل وجود دارد که بر اساس این قوانین برای انعقاد قرارداد به منظور خرید صنعتی بایستی نخست اثبات شود که امکان ساخت کالای مورد نظر در ایران وجود  ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فناوری و نوآوری؛ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» عنوان کرد: در کشور مقررات و قوانینی در راستای حمایت از تولیدات ساخت داخل وجود دارد که بر اساس این قوانین برای انعقاد قرارداد به منظور خرید صنعتی بایستی نخست اثبات شود که امکان ساخت کالای مورد نظر در ایران وجود  ندارد سپس اقدام به خریداری کالای مشابه از خارج از کشور شود پس قوانینی همچون این قانون به کمک کالا و خدمات ساخت داخل می‌آیند.

صالحی با بیان اینکه همه ملزم به رعایت این قوانین هستند اظهار کرد: در واقع حمایت از تولیدات ساخت داخل مبنایی برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی است و در سازمان انرژی‌های اتمی نیز چندین شرکت دانش بنیان ایجاد شده است که یکی از آنها سانتریفیوژهای سلامت و بهداشت را تولید می‌کند. این سانتریفیوژهای پیشرفته در چارچوب شرکت دانش بنیان خوداتکا با نوآوری تولید شده که با این اقدام در رفع یکی نیازهای داخل گام برداشتند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین عنوان کرد: پس تمامی این اقدامات از جمله جشنواره «ایران ساخت» زمینه ساز رونق و حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل است.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.