رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حمایت از تولیدات دانش بنیان و با کیفیت ساخت داخل را در وهله نخست نیازمند فرهنگسازی و ترویج در این زمینه دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» اظهار کرد: در زمینه حمایت از تولیدات دانش بنیان و با کیفیت ساخت داخل در مرحله نخست باید فرهنگسازی و ترویج درستی انجام شود که این جشنواره «ایران ساخت» هدف خوبی را دنبال می کند. در این مسئله نیز رسانه های مکتوب، مجازی، صدا و سیما همه باید در این امر دخیل باش ند.

زاهدی ادامه داد: اهمیت این مسئله به قدری است که حتی اساتید و علما نیز در منبرهای خود با صحبت از موضوع مردم را تحریک و تشویق به حمایت از کالای ایرانی کنند البته در کنار این مسائل باید کیفیت کالای ایرانی نیز ارتقاء پیدا کند  زیرا تنها تشویق مردم به خرید و حمایت از محصولات ایرانی کافی نیست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه صنایع کشور باید استانداردهای لازم را داشته باشند گفت: بنابراین در برگزاری هر رویدادی در حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران همچون جشنواره «ایران ساخت» باید دو بعد فرهنگسازی و رعایت استانداردها توسط تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد.

وی برگزاری جشنواره «ایران ساخت» را گامی موثر در جهت فرهنگسازی حمایت از تولیدات با کیفیت ساخت داخل دانست و ابراز کرد: البته معتقدم در این عرصه باید استانداردهای لازم توسط تولیدکنندگان در تولیدات خود رعایت شود که در برگزاری این جشنواره نیز باید این نکته مد نظر باشد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و

همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.