بیست و نهمین شماره ماهنامه خبری، علمی، آموزشی تحقیقی «سرآمد» ویژه آبان ماه 1395، منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، توجه به تولیدات دانش بنیان ایرانی، حمایت غیرتمندانه از آن و باز کردن
مسیر رشد و توسعه محصولات ساخت ایران، اسم رمز کارزار با نفرین منابع و
مقابله با تهدیدات تحریم های احتمالی است. بر همین اساس، ماهنامه «سرآمد»
همه تلاش خود را بر فرهنگسازی و گفتمان سازی در این عرصه و ترویج کالاهای
دانش بنیان ایرانی کرده است. این ماهنامه خبری، علمی، آموزشی و تحلیلی
که به همت بنیاد ملی نخبگان منتشر می شود، در شماره بیست و نهم خود که
ویژه آبان ماه سال جاری منتشر شده است، پرونده ویژه ای دارد که در آن به
لزوم غیرت ملی برای توجه به تولیدات ایرانی تاکید می کند. پرویز کرمی سردبیر «سرآمد»، «در مذمت
ترغیب های تبلیغاتی» یادداشتی نوشته و در آن آورده است: «جامعه خوب فقط
کارآفرین که نمی خواهد. معلم و قصاب و شوفر و نقاش و رییس و نویسنده و
شاعر و پزشک و رفتگر و باغبان خوب هم می خواهد. این خوب ها وقتی در کار و
بار خود نوآوری کنند و طرح های نو درافکنند، آن وقت نخبه های کارآفرینی هم
قد علم می کنند و کارهایی می کنند کارستان.» اما وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم با
مشغله های فراوان این روزهایش، تن به گفت وگوی اختصاصی با «سرآمد» داده
است. محمد فرهادی در این گفت وگو با سردبیر سرآمد می گوید که «باید به
علوم پاک و جدید روی بیاوریم» و ادامه می دهد:«ما نباید خیلی متکی به
بنگاه های بزرگ اقتصادی باشیم و باید به سمت بنگاه های خرد و کوچک و
خانوادگی اقتصادی برویم و بهترین راه روی آوردن به علوم پاک و جدید است که
فضا و امکانات زیادی هم نمی خواهد و شرکت های دانش بنیان از جمله این
مشاغل است.» سه تن از نخبگان کشور هم درباره اهمیت
استفاده از کالای ایرانی نکته های بکری گفته اند که بر تارک آن، «غیرت ملی
برای توجه به تولیدات ایرانی» قرار دارد. محمدجواد لاریجانی رییس
پژوهشگاه دانش های بنیادی، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت
فرهنگ و ارشاد اسلامی و یوسف ثبوتی برگزیده جایزه علامه طباطبایی با اشاره
به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت»، پیشنهادات و توصیه
هایی برای حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی در این گزارش داشته اند. اما یکی از بخش های مورد توجه اهالی
کارآفرین و علاقه مندان این عرصه در «سرآمد»، گفت و گو با کارآفرینان فعال
و کارنامه دار کشور است. در این شماره بهروز سلیمی بنی مدیرعامل شرکتی که
در حوزه ماشین سازی گازکربنیک فعالیت می کند، معتقد است حاصل فعالیت او و
همکارانش، تبدیل به یک فناوری شده است که در اروپا هم وجود ندارد. یا
آمنه تاج الدین مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه ارتباطات، می گوید که «ما
مثل خانواده هستیم» و رمز موفقیت شان را در تعامل و ارتباط خوب بین
همکاران خود می داند. مجید کثیری بنیانگذار یک استارتاپ در عرصه اخبار هم
تجارب خود در این عرصه را پیش روی مخاطبان «سرآمد» قرار داده است. خوانندگان «سرآمد» در دیگر بخش های شماره
بیست و نهم این ماهنامه، گفت وگوها، یادداشت ها و گزارش های متعددی که هر
کارآفرین نیازمند دانستن و تفکر در آنهاست را می توانید با ادبیاتی جذاب و
خواندنی، مطالعه کنند. علاوه بر اینها، تلفن های هوشمند خوانندگان با
داشتن نرم افزار کدخوان، می توانند از متون، تصاویر و فیلم هایی که به
صورت کد QR در این نشریه تعبیه شده است، بهره فراوان ببرند. بیست و نهمین ماهنامه علمی، آموزشی،
تحلیلی «سرآمد» به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسوولی سورنا ستاری
و سردبیری پرویز کرمی در 132 صفحه، ویژه آبان ماه 1395 منتشر شده است.
مذمت ترغیب های تبلیغاتی
روی آوردن به انرژی پاک
حمایت با غیرت
با کارآفرینان فعال