کلینیک فوق تخصصی مغز و شناخت با فعالیت در دو حوزه توانمندسازی شناختی و ارائه خدمات توانبخشی شناختی با مشاوره و همکاری ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی راه‎اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فاز نخست "کلینیک مغز و شناخت" در دو حوزه توانمندسازی شناختی و ارائه خدمات توانبخشی شناختی راه اندازی شده است که در کنار ارائه سایر خدمات توانبخشی به کودکان و بزرگسالان فعالیت دارد. حوزه های اصلی ارائه خدمات در این مرکزتقویت توجه و تمرکز، حافظه و اختلالات کهولت، تصمیم گیری و عملکرد های اجرایی شناختی، مدیریت هیجان، استفاده از تکنولوژی حقیقت مجازی (ویرچولال رئالیتی) در توانبخشی شناختی و سایر اختلالات مرتبط با آن است.

همچنین توانبخشی شناختی بیش فعالی-نقص توجه و اختلالات یادگیری، توانبخشی شناختی در بیماران طیف اوتیسم، توانبخشی شناختی در استروک (سکته های مغزی) و آسیب های مغزی نیز از دیگر خدمات ارائه شده در این کلینیک است.

از سویی با توجه به افزایش اینکه بیماری اس ام اس در جامعه توانبخشی شناختی در بیماری ام اس و همچنین خدمات روانسنجی و روانشناختی، نورولوژی، اعصاب و روان، نوروسیکولوژی و الکتروفیزیولوژی، آینده پژوهی و توانمندسازی نخبگان نیز توسط کلینیک در اختیار مراجعین قرار می گیرد. علاوه بر آن ارائه خدمات روانسنجی و روانشناختی، توانسنجی و توانبخشی شناختی، مغز و اعصاب و اعصاب و روان مهم ترین برنامه های کاری این مرکز است.

 "کلینیک مغز و شناخت" با همکاری و نظارت مستقیم اساتید برجسته این حوزه از دانشگاه های معتبر تهران بویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده علوم شناختی، راهبری و هدایت می شود و مشاوره‌های کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناروی های شناختی معاونت علمی در راه اندازی این کلینیک نقش به سزایی داشته است. این کلینیک به همت پژوهشکده علوم شناختی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد.