رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمارهای جهانی گفت: میزان مداخلات انسانی در افزایش گرمایش زمین از 66 درصد در سال 2007 به 95 درصد در سال 2014 رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  دکتر علی اردلان در نشست چالش‌های تغییر اقلیم در ایران با اشاره به اقدامات بین‌المللی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای افزود: براساس آمارهای جهانی در سال 2003 میزان مداخلات انسانی برای افزایش گرمایش زمین 66 درصد بوده که این میزان در سال 2007 به 90 درصد و در سال‌های 2013 و 2014 به 95 درصد افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل این امر را استفاده از سوخت‌های فسیلی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر سوخت‌های فسیلی به دلیل ارزان‌ بودن در سبد جهانی انرژی و همچنین در حمایت از رشد اقتصادی همچنان سهم قالبی دارد.

رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، کشورهای هند و آمریکا را بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دی‌اکسید کربن در دنیا معرفی و ادامه داد: تلاش برای کاهش آلاینده‌ها در فرآیند تولید، استفاده از انرژی و فرآیندهای طبیعی و تقویت کارآمدی انرژی از جمله راهکارهای کاهش میزان دی‌اکسید کربن به شمار می‌رود.

اردلان با اشاره به تغییرات اقلیم در سلامت بشر، خاطرنشان کرد: این موضوع در سال 2008 در مجمع سازمان ملل مطرح شد چرا که تغییر اقلیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت بشر اثرگذار است.

انتهای پیام