ثبت‌نام در مسابقه تخصصی داده‌کاوی کشور  که با حمایت ستاد توسعه  فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، آغاز شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، این مسابقات که از سال 94 در دانشگاه صنعتی شریف شروع شد و بیش از 3500 نفر شرکت‌کننده داشت، امسال نیز با همکاری و حمایت ستاد توسعه  فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به انجام می‌رسد.

دانشگاه صنعتی شریف میزبان برگزاری بخش حضوری این مسابقات در سال 95 است و گواهی‌های تخصصی پایان این مسابقه نیز به‌صورت رسمی از طرف دانشگاه صنعتی شریف صادر می‌شود.

بخش داده‌کاوی مسابقات فن‌آورد فرصتی است متفاوت تا داده‌کاوان مطرح و افراد مستعد، چالشی هیجان‌انگیز با واقعی‌ترین داده‌های عظیم کشور داشته باشند؛ داده‌هایی که امروزه دستگاه‌های دولتی و خصوصی با توجه به نتایج موفق فن آورد در مسابقات سال‌های گذشته در اختیار این مسابقه قرار داده‌اند.

اهدای جوایز ارزنده، گواهی رسمی دانشگاه صنعتی شریف، بورسیه شغلی بخشی از جوایز این مسابقه بزرگ داده‌کاوی است که در کنار اعطای رتبه ملی داده‌کاوی از طرف دانشگاه صنعتی شریف، این مسابقه را جزو چالش‌برانگیزترین مسابقات داده‌کاوی کشور می‌کند.

محمدحسین قمری، دبیر این رویداد با بیان این نکته که فن‌آورد تنها یک مسابقه نیست، گفت: فن‌آورد از جمله بزرگ‌ترین رتبه‌بندی تخصصی کشور است، اما در رتبه‌بندی نیز خلاصه نمی‌شود. فن‌آورد یک اعتقاد است، اعتقاد به اینکه وقت آن شده‌است که استعداد و تخصص افراد، آینده را رقم بزند نه مدرک و نمره آنان.

به گفته وی، فن‌آورد با روشی نوین و منحصربه‌فرد، مهارت‌های تخصصی و استعداد افراد را در رقابتی جذاب و چالش‌برانگیز با حرفه‌ای‌ترین متخصصان محک زده و بهترین‌ها را شناسایی و حمایت می‌کند.

اهدای بیش از ٢٠٠ سکه تمام بهارآزادی، اعطای گواهی رسمی دانشگاه صنعتی شریف، معرفی به شرکت‌های پیشرو دانش‌بنیان، کمک به تجاری‌سازی ایده‌های برتر و شناسایی حوزه‌های فعال صنعت و بازارکار، بخشی از مزیت‌های حضور در مسابقه فن‌آورد است که قمری به آن اشاره کرد.

دبیر مسابقات داده‌کاوی فناورد، بیان کرد: مرحله اول این رقابت‌ها، آبان‌ماه و به‌صورت اینترنتی و مرحله نهایی آن، آذر ماه سال جاری به‌صورت حضوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود 

وی ادامه داد: فن‌آورد با همکاری دانشگاه صنعتی شریف فرصت بورسیه آموزشی را نیز برای شرکت‌کنندگان مستعد فراهم می‌کند که فرصت بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به حوزه داده‌کاوی ایجاد می‌کند تا علاوه بر مواجهه با داده‌واقعی و آشنایی با نیازهای واقعی بازار کار از فرصت آموزش نیز بهره ببرند.

مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فناورد، با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از آبان ماه 95 در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت خود را آغاز می‌کند.