سیاوش طهمورث گفت: به عنوان فردی ایرانی ترجیح می‌دهم از محصولات باکیفیت ایرانی استفاده کنم تا اگر قرار است این خرید من سودی داشته باشد برای کشورم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سیاوش طهمورث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره حمایت از کالای باکیفیت ساخت داخل اظهار کرد: در صورتی که کیفیت کالاهای داخلی مناسب باشد قطعا خود من به عنوان فردی ایرانی ترجیح می دهم از این کالا مصرف کنم تا اگر سودی وجود دارد به کشور خودم تعلق بگیرد. البته باید در این بین مواد مرغوب در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد تا کالایی با کیفیت و به مراتب ارزان تر از نمونه خارجی تولید کنند در این صورت مصرف کنندگان ترغیب به خرید کالای ایرانی می شوند.

طهمورث ادامه داد: البته اگر مواد اولیه مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار نداشته باشد در این صورت کالایی مشابه نمونه خارجی از نظر کیفیت اما با قیمتی بالاتر تولید می‌شود در نتیجه مصرف کننده به سمت خرید کالای خارجی سوق پیدا می کند.

تولیدکنندگی قبل از مصرف کنندگی

وی با بیان اینکه در کشور باید قبل از اینکه مصرف کننده شویم تولید کننده باشیم، به اهمیت رفتار هنرمندان در تولید کالای دانش بنیان ساخت داخل اشاره کرد و گفت: هنرمندان متعلق به جامعه هستند و خود من قطعا از محصولات ایرانی استفاده می کنم. همچنین برگزاری هر جشنواره ای همچون «ایران ساخت» در خصوص حمایت از محصولات با کیفیت ساخت داخل باید بحث عمل مهم باشد و تولید کننده ایرانی را به تولید کالایی با کیفیت تشویق کند.

براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.