در فیلمی که با اقتباس از داستان «سرود کریسمس» چارلز دیکنز ساخته می‌شود، دن استیونز در نقش دیکنز جلوی دوربین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ورایتی، دن استیونز بازیگر «دانتون ابی» و کریستوفر پلامر در نقش اسکروچ و جاناتان پرایس در نقش پدر دیکنز در این فیلم بازی می‌کنند.

این فیلم ۶ هفته از زندگی دیکنز را که صرف نوشتن این داستان کلاسیک کرده دربرمی‌گیرد.

این فیلم با عنوان «مردی که کریسمس را اختراع کرد» ساخته می‌شود و فیلمنامه آن را سوزان کوین نویسنده «موزارت در جنگل» می‌نویسد.

از آنجا که دن استیونز سالی پرکار را پشت سر گذاشته هنوز تاریخی برای اکران این فیلم اعلام نشده است.

در عین حال هم‌زمان اعلام شد برای سومین بار نمایش «دیکنزت را بجنبان» به صحنه نمایش می‌رود.

ران وست این نمایش را کارگردانی می‌کند و در نقش اسکروچ نیز بازی می‌کند. جوئل بوید نیز در نقش روح کریسمس بازی خواهد کرد. جو دمپسی در نقش جیکوب مارلی روی صحنه می‌رود.

این نمایش که بر مبنای داستان مشهور چارلز دیکنز یعنی «سرود کریسس» با عنوان «دیکنزت را بجنبان» ساخته شده بر مبنای نمایشنامه‌ای که پیتر گوین و بابی مورت نوشته‌اند ساخته شده و در طول ماه دسامبر در گودمن تیاتر روی صحنه می‌رود.

کتاب «سرود کریسمس» سال ۱۸۴۳ زمانی که دیکنز نویسنده معروفی شده بود به چاپ رسید. در این کتاب شخصیت اصلی یعنی اسکروچ که مردی ثروتمند ولی خسیس و سنگدل است به کمک روح دوستش مارلی وسه روح کریسمس متحول می شود. او پس از دیدن رنج مرم تبدیل به مردی سخی می‌شود که همگان او را دوست دارند.

چارلز دیکنز سال ۱۸۱۲ متولد شد و سال ۱۸۷۰ درگذشت. او برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

دیکنز برای داستان‌سرایی و نثر توانمندش و خلق شخصیت‌های به یادماندنی، بسیار تحسین شده است. دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور توییست و داستان دو شهر از جمله آثار اوست که هر یک بارها با اقتباس سینمایی روی پرده نقره‌ای رفته اند یا در قالب مجموعه‌های تلویزیونی روی آنتن رفته اند.