وزیر دادگستری با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد حس جذابیت به منظور حمایت از ایرانی هستیم بیان کرد: ترغیب مردم به سمت و سوی کالای ایرانی نیازمند کار هنری و رسانه ایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مصطفی‌ پورمحمدی‌ وزیر دادگستری با  اشاره به زندگی عجین شده دنیای امروز با فضای رسانه ایی بیان کرد: در ایران نیازمند تقویت حس ملیت در میان مردم هستیم و باید و به جای برجسته کردن موضوعات خارجی باید با توجه به زیر ساخت ها به سراغ تولید کننده ها برویم و زمینه را برای تقویت کیفیت بهتر فراهم کنیم.

پورمحمدی نقش  هنر را در تمام زمینه ها تاثیر گذار خواند و گفت: هنر در رسانه می تواند به ترغیب حس مثبت در افکار عمومی کمک رساند و به تولید کالا و محصولات دانش بنیان ایرانی و اقتصاد کشور رونق ببخشد.

وزیر دادگستری همچنین نقش رویدادهای فرهنگی همچون «ایران ساخت» را در حمایت از تولیدکننده ایرانی برای کاهش هزینه ها و تبلیغات بهتر محصولات دانش بنیان موثر دانست و بیان کرد: تولید کننده ایرای مهم ترین بخش گرداننده اقتصاد است و با بالا بردن کیفیت می‌تواند ضمن کاهش هزینه تولید جذابیت خرید کالای ایرانی را افزایش دهد. ضمن آنکه رویدادهای فرهنگی و فعالیت های هنری و رسانه ای نیز برای جریان سازی فرهنگی و تولید محتوا در جهت تاثیرگذاری مثبت بر افکار عمومی نقش بسزایی به عنوان حامی کالای دانش بنیان ایرانی ایفا خواهد کرد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیانحمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.