داریوش ارجمند گفت: فرهنگسازی مهمترین اصل برای ترویج موضوع حمایت از تولیدات دانش‌بنیان داخلی است که بسترهای آن باید از سوی مسوولان فراهم شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، داریوش ارجمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره حمایت از تولیدات دانش‌بنیان داخلی اظهار کرد: در ابتدای راه برای ترویج فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل باید بسترهای فرهنگی در جامعه ایجاد شده و در این راستا فرهنگ‌سازی های لازم انجام شود.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر در تمام دنیا و برای تمامی محصولات تولیدی موضوع تبلیغات اهمیت دارد و اجرایی می شود گفت: پس از تولید یک محصول ابتدا موضوع تبلیغات آن مطرح می شود در حالی که ما در کشور باید برای فروش محصولات تولید داخل و دانش بنیان در ابتدا باید فرهنگسازی کنیم تا جامعه به معنای واقعی موصوع حمایت از کالای دانش بنیان تولید داخلی را درک کنند و بعد با آگاهی کامل خرید کنند.

ارجمند با تاکید بر اهمیت تولید داخل و حمایت از آن اظهار کرد: موضوع خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید دانش بنیان باید به طور کامل برای مردم در جامعه تشریح شود تا آنها دقیقا بدانند که چرا باید از کالای تولید کشور خود استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: بسترهای فرهنگ‌سازی موضوع حمایت از تولید دانش بنیان ایرانی باید از دبستان تا دانشگاه و مردم کوچه و بازار فراهم شود و همه به طور کامل آگاه شوند که چرا باید از تولیدات داخلی حمایت و آن را خرید کنند و جشنوار «ایران ساخت» به دنبال تحقق این هدف است.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما، تلویزیون گفت: با توجه به اینکه زمینه های لازم برای استفاده از کالا و تولید داخلی در میان مردم کشور ما وجود دارد با فرهنگ‌سازی ما می توانیم به سرعت به سمت حمایت از کالای دانش بنیان داخلی گام برداریم.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.