قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما گفت: در کشور شاهد برگزاری جشنواره های متعدد در حوزه های مختلف هستیم اما تا کنون جشنواره ای با رویکرد ایران ساخت و حمایت از تولیدات ساخت داخل که موضوعی کاملاً ملی است وجود نداشته که با این اقدام معاونت علمی و فناوری یکی از خلاهای موجود در کشور پر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری  حجت السلام و المسلمین سیدرمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما درباره حمایت از محصولات دانش بنیان ساخت داخل اظهار کرد: مصرف کالای با کیفیت ساخت داخل علاوه بر داشتن فواید بسیار در مباحث اقتصادی و رشد اقتصادی کشور باعث رفع معضلاتی همچون بیکاری و مسائل اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در گرو تولید داخلی و به تبع آن مصرف تولیدات ساخت داخل است گفت: رشد اقتصادی کشور با ارتقاء و افزایش تولیدات داخلی میسر می‌شود البته این تولیدات باید توسط مصرف کننده ایرانی مصرف شود. بنابراین با محفوظ بودن تمامی گزینه های اقتصادی تضمین رشد و استقلال اقتصادی بدون تولید و مصرف محصولات ساخت داخل ممکن نیست.

موسوی مقدم ادامه داد: برای افزایش اقبال مردم به سمت خرید کالای داخلی نخست باید رسانه ها در زمینه تبلیغات، فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این حوزه قوی عمل کنند تا برای مردم به صورت ملموس نه در حد شعار اهمیت خرید کالای ساخت داخل و مصرف آن در رشد اقتصادی تببین شود و مردم خرید کالای ایرانی را فریضه بدانند و ایران ساخت بدنبال تحقق این هدف است.

قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به ایجاد اعتماد به نفس در تولید کننده داخلی در این حوزه تاثیر بسیار دارد گفت: در حوزه تولیدات داخلی ایجاد اعتماد به نفس در تولیدکنندگان نیز موضوعی است که باید به آن توجه شود تا تولید کننده مطمئن شود که می تواند مشکلات تولیدی کشور را حل کند و در کنار آن ارتقاء استاندارد و کیفیت محصولات را داشته باشد.

وی همچنین ابراز کرد: البته این اعتماد به نفس در صورت مشاهده مردم در مصرف محصول ایجاد می شود که در اینجا تولیدکننده باید با مشاهده اقبال مردم استانداردها را افزایش دهد. نکته بعدی ایجاد رقابت در این حوزه است با این اقدام مردم گزینه های متععدی را برای خرید پیش رو خواهند داشت و رقابت بین تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت ایجاد می شود.

موسوی مقدم درباره برگزاری جشنواره ایران ساخت گفت: در کشور شاهد برگزاری جشنواره های متعدد در حوزه های مختلف هستیم اما تا کنون جشنواره ای با رویکرد ایران ساخت و حمایت از تولیدات ساخت داخل که موضوعی ملی است وجود نداشته که با این اقدام معاونت علمی و فناوری یکی از خلاهای موجود در کشور پر شد. برگزاری ایران ساخت اقدام شایسته ای است اما باید به گونه ای باشد که نتایج آن در جامعه و بین تولیدکنندگان ملموس باشد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.