عبدی گفت: هنرمندان به ویژه هنرمندان کاریکاتوریست با هنر خود و خلق آثاری در زمینه حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت داخل باید فکر مخاطب و افکار عمومی را متوجه این موضوع ملی ساخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  بهمن عبدی هنرمند کاریکاتوریست درباره حمایت از تولید داخل بیان کرد: ابزارهای مختلفی برای حمایت از کالاهای با کیفیت ساخت داخل وجود دارد استفاده از زبان هنر و رشته های هنری همچون عکس و کاریکاتور نیز یکی از این ابزارها است البته در این میان نباید از نقش رادیو و تلویزیون غافل شد.

عبدی ادامه داد: تبلیغات اثرگذاری بسیاری در فرهنگسازی موضوعات مختلف دارد به عنوان نمونه تبلیغاتی در تلویزیون پخش می شد با عنوان آقای ایمنی در رابطه با حفظ نکات ایمنی برق که بسیار بین مردم تاثیر گذار بود پس در این حوزه هم تبلیغات اثرگذار است.

این هنرمند کاریکاتوریست همچنین ابراز کرد: باید تولیدکننده ایرانی برند ایرانی ایجاد کند و کالایی با کیفیت را در اختیار مصرف کننده قرار دهد برای داشتن تولیدات ایرانی باید اقدامات اساسی در حوزه های مختلف انجام شود به عنوان مثال در کشور آهن وجود دارد پس باید با در اختیار داشتن فناوری های مختلف از آن بهره برداری مناسب داشته باشیم برای این منظور نیز مراکز علمی را وارد کار کنیم.

وی با اشاره به توانمندی هنرمندان کاریکاتور کشور بیان کرد: استفاده از کاریکاتور و این زبان تصویر می تواند در حوزه تاثیرگذار باشد هنرمند کاریکاتوریست نیز همچون سایر رشته های تجسمی با تولید آثار در این حوزه می تواند ذهن و فکر مخاطب را به این حوزه ملی جلب کند تا درباره اهمیت این موضوع فکر کند که با حمایت از تولیدات ساخت داخل علاوه بر اشتغالزایی توسعه و رشد اقتصادی کشور را در پی دارد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.