حزب دموکرات آمریکا پس از رایزنی های انجام گرفته در روزهای اخیر لایحه لغو سیستم الکترال کالج از انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ام اس ان، این لایحه توسط سناتور «باربارا بوکسر» آماده شده است.

سناتور بوکسر، در توضیح این لایحه گفت: در طول عمرم شاهد دو انتخابات ریاست جمهوری بوده ام که فرد برنده در کسب آرای مردمی ناکام بوده است.

به گفته این سناتور دموکرات، حتی خود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا، نیز با الکترال کالج مخالف است چون در سال ۲۰۱۲ گفته بود که الکترال کالج برای دموکراسی یک فاجعه است و من نمی توانم با آن موافق باشم.

بر اساس این گزارش، در انتخابات هشتم نوامبر کلینتون به رغم آنکه آرای مردمی بیشتری در مقایسه با ترامپ کسب کرده بود نتوانست وارد کاخ سفید شود.

به گفته سناتور بوکسر، در میان تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کلینتون بعد از اوباما بیشترین رای مردمی را داشته است و اینکه نتوانسته وارد کاخ سفید شود جای سوال دارد.

به گزارش مهر، این لایحه در حالی آماده شده که روز گذشته اعلام شده بود سران حزب دموکرات آمریکا که به شدت از شکست «هیلاری کیلنتون» به «دونالد ترامپ» به رغم بهره مندی کلینتون از تعداد آرای مردمی بیشتر، ناراحت هستند در پی براندازی سیستم «الکترال کالج» هستند.

سران حزب دموکرات همچنین در تلاش هستند تا از نارضایتی ها و اعتراضات در حال انجام در شهرهای مختلف آمریکا به عنوان حربه ای برای سلب مشروعیت از دونالد ترامپ استفاده کنند.

در همین رابطه این حزب نشستی سه روزه را برگزار می کند تا ضمن بررسی این موارد به ریشه یابی اختلافات بوجود آمده در میان اعضای حزب دموکرات بپردازد که یکی از آنها تلاش دو تن از اعضای ارشد حزب برای برتری یافتن کلینتون بر سناتور «ساندرز» در دوران رقابت های درون حزب در حزب دموکرات است.

علاوه بر این موارد اعضای ارشد حزب دموکرات نشستی را با حامیان مالی بزرگ خود از جمله «جورج سورس» درباره برنامه های آتی حزب برگزار کرده اند.

سورس فردی است که در انقلاب های رنگی رخ داده در کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق به کرات از وی نام برده شده است.

نظر به برنامه حزب دموکرات برای از میان برداشتن سیستم الکترال کالج و سلب مشروعیت از دونالد ترامپ، دیدار با سورس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.