رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فرهنگ و هنر زمینه‌های گسترده و عمیقی برای اصلاح رفتارهای اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد و جشنواره فرهنگی، هنری ایران ساخت هم از تاثیرگذاری فرهنگ و هنر استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدحسین ایمانی خوشخو رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برگزاری جشنواره ایران ساخت اظهار کرد: تقویت تولید ملی اگرچه به سیاست و برنامه های اقتصادی بستگی دارد اما بخش مهمی از آن بحث فرهنگی و اجتماعی است که می توان با آثار فرهنگی هنری، آموزش و تقویت اخلاق اجتماعی به تقویت تولید ملی کمک کرد.

ایمانی خوشخو ادامه داد: فرهنگ و هنر تاکنون در حوزه های گوناگون بویژه در اولویت های دوره های گوناگون همچون محیط زیست و سلامت جریان هایی را شکل داده و توجه جامعه را به آن موضوع معطوف کرده است و در بحث تولید ملی نیز که موضوعی فراگیر با زمینه های و پیش شرط های متعدد و پیامدهای مهم ملی است، فرهنگ و هنر می تواند نقش موثری داشته باشد.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی همچنین با تاکید بر ارزش های حرفه ای در آثار هنری گفت: یکی از آسیب هایی که در مواردی رویدادها و حرکت های فرهنگی هنری را برای پرداختن به یک موضوع با آسیب مواجه می کند، نگاه نه چندان عمیق و حرفه ای به موضوع و کم توجهی به ارزش حرفه ای آثار هنری است که نه تنها نتایجی را به دنبال ندارد بلکه می تواند برای آن موضوع و همچنین رویداد هنری تهدید محسوب شود. بنابراین ضرورت دارد که جشنواره ایران ساخت با نگاه حرفه ای هنری کیفیت و خلاقیت را محور توجه قرار دهد تا بتواند از قابلیت هنر برای موضوعی ملی که جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد استفاده کند و از اهداف «ایران ساخت» مشخص است که به این موارد تاکید دارد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره «ایران ساخت» در پایان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت های هنری در جذاب تر کردن محصولات دانش بنیان ساخت داخل برای مردم ابراز کرد: از مسائل اساسی مربوط به اقتصاد مقاومتی مورد توجه مقام معظم رهبری، تعامل فرهنگ و اقتصاد است که در صورت انجام این کار بر پایداری اقتصاد مقاومتی افزوده خواهد شد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 10 آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.