نایب رییس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از مواردی که می تواند مصرف کنندگان کالا را به سوی محصولات با کیفیت ایرانی سوق دهد، احترام تولید کنندگان به مشتریان و مخاطبان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مسعود پزشکیان نایب رییس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تشویق مردم به مصرف کالای با کیفیت ایرانی گفت: در صورتی که کالایی دانش بنیان توسط تولید کنندگان ایرانی عرضه شود، مردم باید از آن استقبال کنند.

وی با اشاره به این نکته که تولید کنندگان محصولات نیز باید با مصرف کنندگان با احترام برخورد کنند گفت: نمی توان با مصرف کننده بدون احترام برخورد کرد و توقع داشت از محصول استقبال کند و جشنواره «ایران ساخت» هم می تواند در این زمینه فعالیت جدی و موثری داشته باشد.

پزشکیان با تاکید بر این مسئله که احترام به مشتری موجب می شود حتی اگر کالا از کیفیت صد در صدی برخوردار نیست با استقبال مصرف کننده مواجه شود، بیان کرد: توجه به مصرف کننده، احترام و پشتیبانی کردن موجب می شود مصرف کنندگان رغبت بیشتری به محصولاتی که تولید کنندگان ایرانی دارند پیدا کنند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، همچنین اهمیت تولید محتوا در فضای مجازی برای حمایت کالا و خدمات دانش بنیان را، اصلی ضروری در جهت فرهنگسازی در این زمینه دانست و رویدادهای فرهنگی و هنری در این زمینه را امری مهم عنوان کرد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 10 آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.