اصغر همت گفت: جلب اعتماد مردم تنها با عرضه تولیدات با کیفیت داخلی میسر می‌شود و گامی بلند مصرف‌کنندگان به سوی حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اصغرهمت بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن تاکید بر مزایای استفاده از کالاهای داخلی در کشور اظهار کرد: ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی بسیار امری پسندیده و مثبت است اما باید توجه داشت که کیفیت این تولیدات و محصولات داخلی باید مناسب باشد تا بتواند اعتماد مصرف کنندگان و جامعه را جلب کند تا مردم برای خرید کالای ایرانی و تولید داخل ترغیب شوند.

وی همچنین گفت: تا زمانی که تفکر خرید کالای خارجی به دلیل کیفیت بالا در میان مردم وجود داشته باشد تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند موفق شوند به همین دلیل باید آن ها به سمت ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات خود بروند تا مردم به کالای تولید داخل اعتماد کنند. در این خصوص فرهنگسازی نقش مهمی دارد و جشنواره «ایران ساخت» که تلاش دارد تا در این مسیر در حمایت از تولید کالای دانش بنیان ایرانی تولید محتوا کند نیز رخداد مثبتی محسوب می شود.

همت به حمایت مسوولان از تولید کنندگان داخلی اشاره کرد و گفت: مسوولان باید امکانات و بسترهای لازم از جمله مواد اولیه، فضا و وام های مناسب را برای تولید محصولات با کیفیت فراهم کنند تا تولیدکنندگان بتوانند با ارائه محصول با کیفیت مردم را به سمت حمایت از تولیدات داخلی و خرید آن سوق دهند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.