رییس جهاد دانشگاهی گفت: ایجاد باور به توانمندی‌های داخلی در نگاه مدیران کشور انجام شدنی است و جشنواره ایران‌ساخت با رویکرد فرهنگ‌سازی و ترویجی خود می‌تواند کاری کند که با اصلاح در نگرش مدیران ضمن تحقق اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان  حمایت از این محصولات را از سوی مردم به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، مهم‌ترین نیاز رونق و پیشرفت تولید دانش‌بنیان داخلی را بهره‌مندی از مدیران کارآمد دانست و افزود: تحقق برنامه‌های راهبردی و بلندمدت در عرصه کلان بدون توجه به ضرورت مدیریت کارآمد امکان‌پذیر نخواهد بود.

طیبی ادامه داد: برای رونق تولید دانش‌بنیان داخلی باید بستری فراهم شود تا مدیران تصمیم‌ساز و راهبردی به کار گرفته شوند به استفاده از توانمندی داخلی باور داشته باشند و بدانند به کدام مسیر بروند که اجرای پروژه‌ها و   تولید محصول دانش‌بنیان با کیفیت ایرانی را به دنبال داشته باشد.

رییس جهاد دانشگاهی به نقش فرهنگ‌ساز جشنواره ایران‌ساخت در ایجاد باور به توانمندی داخلی در تولید محصول دانش‌بنیان گفت: ایجاد باور به توانمندی‌های داخلی در نگاه مدیران کشور انجام شدنی است و جشنواره ایران‌ساخت با رویکرد فرهنگ‌ساز و ترویجی خود می‌تواند کاری کند که با اصلاح در نگرش مدیران ضمن تحقق اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان  حمایت از این محصولات را از سوی مردم به همراه داشته باشد.

وی تحقق این امر را مستلزم توجه و برنامه‌ریزی و استفاده از فعالان با تجربه و راه‌پیموده دانست و افزود: ترس در استفاده از محصولات ایرانی، یکی از مشکلات مدیریتی است و مدیران برای جلوگیری از انتقاد به عملکرد خود، و فشارهای سیاسی به سراغ خرید خارجی می‌روند که مدیران توانمند و معتقد به توانمندی داخلی باید به حرکت در این مسیر کمک کنند.

طیبی با اشاره به حرکت همزمان تولید دانش‌بنیان ایرانی در مسیر کیفیت با استقبال مردمی گفت: نمی‌توان مردم را وادار کرد  کرد که از کالای بی کیفیت استفاده کنند بنابراین نخست باید کیفیت محصول خودمان را با ایجاد فرهنگ در تولید ارتقا دهیم و  به موازات آن مردم را  به خرید آن تشویق کنیم تا مردم این ارتقا را ببینند و بعد با فرهنگ‌سازی می‌توانند حمایت کنند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.