مجید مظفری معتقد است: تولید کننده ها در کشور ما باید تبلیغات را جدی تر بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مجید مظفری بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان با اشاره به مفید بودن برگزاری جشنواره «ایران ساخت» از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در بحث تولید کالای باکیفیت ایرانی و تولید محتوا برای حمایت از کالا و خدمات دانش بنیان ساخت داخل، دولت بسیار می تواند موثر باشد. مثلا دولت  درباره کارخانجاتی که مواد اولیه را خودشان وارد می کنند یا مواد اولیه شان در داخل کشور است، تسهیلاتی در بخش مالیات و گمرک، بیمه و وام  قائل شود. یا در بحث تبلیغ و آگاهی مردم از کیفیت خوب این محصولات، رسانه ها و فضای مجازی را در پربار کردن مطالب شان، هدایت کند.

وی افزود: با این تسهیلات تولیدکننده برای بهتر شدن شرایط موجود، ترغیب می شود و برای تولید کالای مرغوب تر انگیزه پیدا می کند. هم چنین برگزاری جشنواره هایی همچون «ایران ساخت» با انتخاب تولیدکننده و هنرمند برتر از جمله ‌کارگردان و طراح و نویسنده هم در این زمینه مهم و موثر است.

مظفری درباره حضور هنرمندان در تبلیغات کالای دانش بنیان ایرانی تصریح کرد: هنرمندان بسیار مایل هستند که در تبلیغات و ترویج کالاهای دانش بنیان داخلی شرکت کنند اما متاسفانه برخی تولید کننده ها معتقد هستند که ما نیاز به تبلیغ نداریم در حالی که تولیدکننده های برندهای مطرح خارجی، هیچگاه این موضوع را فراموش نمی کنند چرا که می خواهند پیش چشم مردم باشند تا محصولشان فراموش نشود‌و فرهنگسازی و ترویج نقش مهمی در این میان دارد که ایران ساخت به دنبال این هدف است .

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.