معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نقش دولت در جهت حمایت از تولیدات ساخت داخل را ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مشابه تولیدات داخل دانست.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره حمایت از تولیدات با کیفیت ساخت داخل اظهار کرد: برای ترغیب مردم و مصرف کالای تولید داخل به جای کالاهای خارجی مشابه تولید کنندگان باید برای افزایش قدرت رقابت با محصولات خارجی کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند البته از آنجایی که بین محصولات داخلی و خارجی فاصله وجود دارد این امر نیاز به زمان دارد.

زرافشان با بیان اینکه مصرف کننده باید تولید داخل و مصرف آن را باور کند، ادامه داد: علاوه بر افزایش کیفیت توسط تولیدکنندگان در بخشی بعدی این مسئله نیز سیستم حمایتی دولت نقش مهمی دارد، دولت برای حمایت از تولید کننده داخلی باید از ورود کالاهای مشابه خارجی به داخل کشور جلوگیری کند تا از این طریق تولیدکننده تولیدات خود را گسترش دهدو پس از آن باید به مساله فرهنگسازی نیز توجه خاصی کرد که ایران ساخت به دنبال ترویج و فرهنگسازی این موضوع است.

وی همچنین عنوان کرد: در غیر این صورت رقابت درستی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی شکل نمی گیرد تولیدکننده خارجی به علت تولید حجم انبوهی از محصول خود آن را به قیمتی کمتر عرضه می کند و با اقبال بیشتری از سوی مصرف کننده مواجه می شود.

براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان» ، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.