یک هنرمند پیشکسوت عکاس گفت: هنرمندان عکاس، گرافیست، فیلمساز و کاریکاتوریست باید با هنر خود مصادیق تصویری حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی را نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سیف الله صمدیان هنرمند پیشکسوت عکاس ایرانی درباره حمایت از کالاهای با کیفیت و دانش بنیان ساخت داخل اظهار کرد: برای انجام هر کاری نخست افراد باید به شناخت درستی از خود برسند پس از آن است که می توان از اقشار مختلف همچون هنرمندان، افراد کارآفرین انتظار حمایت واقعی از تولیدات فرهنگی و اقتصادی را داشت. در واقع در صورتی که هر یک از افراد خود واقعیشان باشند در این صورت همه چیز درست پیش می رود.

صمدیان با بیان اینکه پایه هر حمایت درستی باید از تک تک افراد شروع شود ابراز کرد: در جامعه کمتر افرادی که خود واقعیشان باشند را سراغ داریم زیرا زمانی افراد برای دیگران ارزش قائل خواهند شد که خودشان باشند.

وی برگزاری جشنواره «ایران ساخت» را اقدامی موثر در حمایت از تولیدات ساخت داخل دانست و گفت: در برگزاری این رویداد ملی، فرهنگی و هنری نیز هنرمندان عکاس باید در نظر داشته باشند که چطور می توان مسئله مهم و ملی حمایت از محصولات ایرانی را به روایت تصویر بیان کنند. البته نتایج و دستاورد این حرکت در طول زمان مشخص می شود و باید این رویداد حرکتی ادامه دار باشد.

صمدیان با بیان خاطره ای از مرحوم عباس کیارستمی عنوان کرد: زمانی که از این هنرمند پرسیدند چرا در ایران مانده است پاسخ داد وقتی درختی را حتی با ریشه هایش از خاکش جابه جا کنی دیگر درخت قبلی نخواهد بود بنابراین هنرمندان نیز باید نخست نگاهی محلی داشته و جهانی فکر کنند. در این صورت است که متوجه اهمیت مسئله حمایت از تولیدات ساخت داخل می‌شویم. در واقع این موضوع نقش مهمی در زندگی تک تک افراد جامعه دارد.

این هنرمند همچنین بیان کرد: بسیاری از کالاهایی که به کشور وارد می شود قدرت تولید آن در کشور وجود دارد که باید شناسایی شوند و هنرمندان عرصه عکاسی، گرافیک، فیلمسازی و کاریکاتور این زمینه ها را شناسایی و کارآفرینان مرتبط را پیدا و با هنر خود مصادیق تصویری این حرکت ها را نشان دهند.

براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان « ، »حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.
انتهای پیام/