دستیار رییس جمهوری در امور شهروندی گفت: مهم‌ترین لازمه ترویج فرهنگ خرید کالای دانش‌بنیان داخلی، توجه به مؤلفه‌های کیفیت و رفع موانع قانونی برای تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، الهام امین‌زاده دستیار رییس جمهوری در امور شهروندی، توجه زیرساختی به کیفیت را مهم‌ترین زمینه برای ترویج فرهنگ حمایت از کالای دانش‌بنیان داخلی دانست و افزود:  مهم‌ترین لازمه ترویج فرهنگ خرید کالای دانش‌بنیان داخلی، توجه به مؤلفه‌های کیفیت و رفع موانع قانونی برای تولید است.

وی با بیان این‌که کیفیت کالا اولویتی بالاتر از قیمت کالاست افزود:  اگر کیفیت کالای ایرانی مطلوب باشد، قطعاً قیمت کالا قابل توجیه است و با داشتن یک کالای مرغوب، می‌توان به توسعه تولید و پیشرفت کشور امیدوار بود و پس از آن توجه به فرهنگسازی و ترویج آن در جامعه می باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حقوقی رییس‌جمهوری، با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی تولید با کیفیت در عرصه تولید افزود: می‌بایست فعالان عرصه تولید از کارگران تا کارفرمایان را به سمت تولید کیفی کالا هدایت کنیم و  این فرهنگ را ترویج کنیم که با سرهم بندی کردن، استفاده از مواد اولیه نامرغوب، فرار از کار و ... تولید رونق نمی‌گیرد و جشنواره «ایران ساخت» به دنبال مهم است.

امین‌زاده به ضرورت رفع خلأهای قانونی تولید اشاره کرد و گفت: ضمن آن‌که باید حقوق تولیدکننده مان را مورد توجه قرار بگیرد، خواست‌ها و نیاز جامعه مصرف به دنبال آن لحاظ شود.

وی افزود: موانع قانونی و خلاهای قانونگذاری جدی درحوزه حمایت از تولیدکننده وجود دارد که باید برطرف شوند تا کالای دانش‌بنیان ایرانی با کیفیتی هم‌پای نمونه‌های خارجی در دسترس قرار بگیرد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.