معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در همایش ملی یاوران وقف از اعلام فراخوانی برای جذب سرمایه وقف خیرین در حوزه علم و فناوری خبر داد.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در همایش ملی یاوران وقف خطاب به متولیان امر وقف اعلام کرد: معاونت علمی آمادگی دارد تا در زمینه  نیازهای کشور در حوزه علم و فناوری هم با سازمان اوقاف و امور خیریه و هم با خیرین و سرمایه گذاران این حوزه همکاری مشترک داشته باشد.

وی درادامه از اعلام فراخوانی برای جذب سرمایه وقف خیرین و سرمایه گذاران در حوزه علم وفناوری خبرداد.

ستاری ضمن تقدیر از زحمات مسوولان سازمان اوقاف اظهار کرد : طی همکاری خوب معاونت با سازمان اوقاف امیدواریم بتوانیم یک حرکت جریان سازی فرهنگی و خیریه ای را در این حوزه انجام دهیم.

وی همچنین ضمن اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه وقف در زمینه علم و فناوری گفت: در حوزه علم و فناوری ظرفیت های بسیار خوبی در سازمان اوقاف وجود دارد و طبق آمار تعداد زیادی وقف نامه به نام علم و فناوری آموزشی و پژوهشی وجود دارد که باید این موضوع ساماندهی شود .
ستاری همچنین برای اجرایی شدن طرح های این وقف نامه ها گفت: معاونت علمی آمادگی دارد تا این طرح ها را اجرایی کند و سازمان اوقاف نیت واقفین را به صورت واقعی تری عملیاتی کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: سازمان اوقاف باید در حوزه های جدیدتری که در زندگی مردم و جامعه تاثیرگذار است نیز باید برنامه ریزی و موضوع وقف را مطرح کند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگسازی در جامعه خاطر نشان کرد: موضوع ترویج فرهنگ وقف در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و موضوع وقف های حوزه علم و فناوری نیز باید در کشور شکل گیرد.

ستاری همچنین بیان کرد : نیاز کشور ارتقای تولیدات دانش بنیان از طریق منابع وقفی است که می تواند تحول عظیمی در حوزه دانشی کشور خواهیم داشت و اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است عملیاتی می شود.

همایش ملی یاوران وقف با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس سازمان اوقاف و جمعی از اصحاب وقف و رسانه و خادمان بقاع متبرکه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

همچنین در این همایش کتاب 30جلدی نظام مدیریت وقف و امور خیریه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که در 30 جلد و هفت هزارصفحه تهیه و به همت سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده رونمایی شد.