محمود پاک نیت گفت: مسوولان باید با جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت از جمله اجناس چینی به رشد و پیشرفت تولید کالاهای داخلی کمک کنند.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمود پاک نیت بازیگرتئاتر ، سینما و تلویزیون درباره حمایت از کالای تولید داخل اظهار کرد : واردات کالای بی کیفیت از خارج از کشور از جمله چین نوعی پشت پا زدن به تولید داخل بوده و موجب ضعف و سستی تولیدات داخلی و بازار کشور می شود به همین دلیل مسوولان باید به این نکته مهم توجه لازم داشته و از ورود این کالاها جلوگیری کنند و البته جشنواره ایران ساخت نیز در ترغیب و فرهنگسازی و ترویج جامعه مهم است.

وی با اشاره به اینکه واردات وخرید محصول از کشورهای دیگر خروج ارز بسیار را برای کشور به همراه دارد افزود : مسوولان باید برای جلوگیری از مضرات واردات و حمایت از تولید داخل به این موضوع به صورت جدی رسیدگی کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد:  موضوع فرهنگسازی و ترویج استفاده از کالای ایرانی یکی دیگر از مهمترین اصول است زیرا تاکنون مردم و جامعه ما برای استفاده از کالاهای ساخت داخل به نوعی وحشت داشتند به همین دلیل باید بسترهای ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی فراهم شود و مردم به این باور برسند که استفاده از کالا و محصول ساخت کشور برای آنها به صرفه و معقول خواهد بود.

پاک نیت همچنین به موضوع کیفیت تولید داخل به عنوان یکی دیگر از معیارهای اساسی برای رشد و پیشرفت این موضوع اشاره کرد و گفت : درصورت نظارت مسوولان بر کیفیت محصولات داخلی و ارتقای کیفیت از سوی خود تولید کنندگان قطعا هر ایرانی خود برای خرید کالای ایرانی ترغیب می شود زیرا از کیفیت محصولات مطمین است.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.