سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اشاعه فرهنگ سازی در میان مردم نخستین گام در راستای ترغیب مردم از خرید کالای دانش بنیان ایرانی است.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی، اقتصاد کشور را سر پا نگه خواهد داشت بیان کرد: فرهنگ سازی و اجماع جدی در میان مسئولین از مسائل اساسی است که میبایست باید مورد توجه قرار گیرد تا اقتصاد دانش بنیان رونق گیرد.

قاسمی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازوی اصلی مسئولین در کشور می تواند قرار گیرد گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند با بسیج مسئولین و حمایت از تولید کنندگان داخلی زمینه را به گونه ایی فراهم سازد که مردم تنها برند داخلی را بپذیرند، همان گونه که در حال حاضر برندهایی هستند که در بازار بین المللی اسم و رسمی را برای خود باز کرده اند و مردم نیز به آن افتخار می کنند.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ایی کشور با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی یک ارزش محسوب می شود بیان کرد: تولید کنندگان داخلی و بخش اقتصاد کشور باید همان چیزی را فرهم کنند که شهروند ایرانی مطالبه میکنندو اگر به این مرحله دست یابیم خود به خود غیرت ملی ما فکر به استفاده از کالای ایرانی را در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش جشنواره «ایران ساخت» در همراه سازی افکار عمومی به سمت حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی بیان کرد: سوق افکار مردم به خرید از کالای با کیفیت و دانش بنیان ایرانی  ملزوماتی دارد که تنها با تبلیغات بیان و شعار دست نمی یابد و این هدف منوط بر ارتقاء کیفیت و عرضه کالایی با برند معتبر ایرانی است و «ایران ساخت» اهداف معینی در این خصوص در نظر گرفته است.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیانحمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.