معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اعلام استقبال این وزارتخانه از برگزاری جشنواره «ایران ساخت» بیان کرد: از برگزاری رویدادهای فرهنگی در راستای استفاده از کالای دانش‌بنیان ایرانی حمایت می‌کنیم.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هوشنگ فلاحتیان؛ معاون برق و انرژی وزیر نیرو با استقبال از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» گفت: وزارت نیرو از برگزاری این جشنواره فرهنگساز حمایت می‌کند و مشتاق هستیم تا اتفاق‌های این‌چنینی رونق داشته باشد و بهره‌برداری از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در جامعه ترویج و رواج یابد.

وی تاکید کرد: فناوران، محققان و کسانی که در این زمینه دستی بر آتش دارند باید در انتخاب و ساخت محصولات دانش‌بنیان سراغ محصولاتی بروند که نیاز مشخص و تعریف شده‌ای در کشور داشته باشد.

فلاحتیان ادامه داد: در زمینه‌های مختلف، نیازها و مصارفی وجود دارد که اگر کالایی مورد نیاز با جامعه  و در راستای این مصارف طراحی و ساخته شود قطعاً بازار خود را پیدا می‌کند و مورد حمایت مردم هم قرار می‌گیرد. 

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.