به گفته معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، آگاهی بخشی مردم درباره محصولات دانش‌بنیان ایرانی می‌تواند قدم موثری در استقبال از این محصولات باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» را از چند منظر مورد توجه دانست و گفت: این جشنواره در قدم اول موجب فرهنگ‌سازی برای استفاده بیشتر از کالای دانش‌بنیان ایرانی خواهد شد اما قدم بعدی کمک‌هایی است که از نظر اقتصادی، اجتماعی و معنوی باید برای  تولیدات دانش‌بنیان در کشور انجام شود.

وی از جمله این حمایت‌ها را ارائه تسهیلات و یا ایجاد شرایط مناسب عنوان کرد و ادامه داد: البته محصولات دانش‌بنیان ایرانی باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا رغبت در مصرف‌کنندگان ایجاد شود.

خزاعی بالا بردن سطح دانش و تکنولوژی را مهم‌ترین قدم در گسترش استفاده از کالاهای دانش‌بنیان برشمرد و گفت: معاونت علمی و پارک‌های فناوری قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند و تاسیس صندوق حمایتی به رشد کیفیت محصولات دانش‌بنیان ایرانی کمک‌کننده بوده و تاکنون رشد بسیار بالایی در این عرصه اتفاق افتاده است.

وی راهکاری که مصرف‌کنندگان را به استفاده از محصولات دانش‌بنیان ایرانی ترغیب خواهد کرد را معرفی بیشتر این محصولات دانست و افزود: اگر آگاهی بخشی صورت گیرد و اطلاعات عمومی در اجتماع درباره شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات آن‌ها بیشتر شود استقبال هم بیشتر خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر این نکته که منظور اقدامات تبلیغاتی نیست، گفت:  منظور آگاهی بخشی است. مردم ما اگر با انواع محصولات دانش‌بنیان و کارایی‌های آن‌ها آشنا شوند، به طبع آن استفاده بیشتری هم از این محصولات خواهند داشت.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.