مرکز
فنبازار ملی ایران، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر
دارد در راستای ماموریتهای خود، طرحی را با هدف «بازاریابی محصولات
شرکتهای دانشبنیان» اجرا کند.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛
اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران، از طرح بازاریابی سبد
کالاهای دانشبنیان گفت: در گام نخست، این طرح با عنوان «بازاریابی سبد
کالاهای دانشبنیان و فناورانه» ویژه کالاها و خدمات مورد استفاده در حوزه
«راه و ساختمان» اجرا میشود. وی توضیح داد: در این طرح خدماتی چون
تهیه «نخستین کتابچه بازاریابی تخصصی کالاهای دانش بنیان» و انتشار گسترده
و هدفمند آن، اعزام بازاریابهای حرفهای برای انجام مذاکرات تجاری صورت
میگیرد. قنبرپور از جمله دیگر خدمات این طرح را
برگزاری جلسات رو در رو با مشتریان بالقوه (نهادهای دولتی و عمومی،
هلدینگهای بزرگ، صنایع، انجمنها و سندیکاها و ...)، ارائه محصولات در
نمایشگاههای معتبر بینالمللی (داخلی) و همچنین ارائه تسهیلات لیزینگ
(اجاره به شرط تملیک) به خریداران محصولات بیان کرد. وی برگزاری این رویداد در حوزه «راه و
ساختمان» را بعنوان پایلوت این طرح برشمرد و گفت: در نظر داریم تا این
اقدام در حوزههای مختلف صورت گیرد. به عنوان مثال حوزههای بعدی که در
برنامههای خود قرار دادهایم را میتوان به کشاورزی و خودرو اشاره کرد.
رئیس مرکز فن
بازار ملی ایران این اقدام را قدمی برای بالاتر رفتن فروش شرکتها دانست و
افزود: این طرح از طریق کارگزاران حرفه ای فن بازار در زمینه بازاریابی
انجام می شود و این کارگزاران به ازای فروش این محصولات، میتوانند حق
الزحمه خود را دریافت کنند. این به این معنی است که در ابتدا، هزینه ای از
شرکت های دانش بنیان و فناور گرفته نمی شود و پرداخت هزینه منوط به فروش
محصول است.