بعد از ساخت و شکلگیری نمونه اولیه کسب و کار خود به سراغ سرمایه گذارها بروید در اینصورت سرمایه گذارها هم راحت تر می توانند روی استارت اپ شما ریسک و سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ هفت نکته که قبل از پایه‌ریزی یک استارتاپ باید به آن توجه کنید، عبارت است از:

1⃣انتخاب ایده:

یکی از مهم ترین دغدغه های استارتاپ ها در سراسر دنیا انتخاب ایده است . خیلی ها چندین ایده خوب درذهن شان دارند اما نمی دانند کدوم ایده برای انها مناسبتر است ؟ تجربه نشان داده که یک ایده اگرچه مهم است اما به تنهایی نمی تواند یک استارت آپ را موفق کند ، بلکه سازگاری ایده با تیم و نحوه اجرایی کردن آن ایده موثرترازخود ایده است .بنابراین در انتخاب ایده باید به سه رکن اساسی  توجه داشته باشید اول اینکه آیا ایده شما همان چیزیست که به آن علاقه دارید؟ دوم اینکه ایا توانایی و استعداد اجرای آن را دارید ؟ و سوم ایا فضای مارکتیکی که قصد دارید در آن فعالیت کنید مناسب ایده شما هست یا نه ؟حالا با توجه به این سه نکته می توانید بهترین ایده ممکن را برای استارتاپ خودتان انتخاب کنید.

2⃣ استراتژی:

داشتن استراتزی برای یک تیم بسیار مهم وضروری است شما حتما قبل شروع استارتاپ خودتان یک برنامه و استراتژی از کسب و کار خود تهیه کنید و در آن چشم انداز هایی در بازه های مختلف زمانی تعیین کنید این کار باعث میشه تا حدودی بتوانید فعالیت های استارتاپ خود را مدیریت کنید.

3⃣ انتخاب تیم:

 یک تیم خوب  برای موفیقت در کسب و کار بسیار موثراست. بنابراین درانتخاب افراد تیم سعی کنید مناسب ترین افرادرا شناسایی کرده و بادقت انتخاب کنید . چون ممکن است یک انتخاب اشتباه به کسب و کارتان اسیب جدی وارد کند و استارت اپ شما دچار افت وسقوط بشود.

4⃣کارگروهی:

از زمانی که تیم خودتان را تشکیل دادید همه با هم همکارهستید و همه در استارت آ پ سهیم هستید. متاسفانه در بسیاری از استارت آپ ها صاحبان ایده خود را برتر از دیگر اعضای تیم می دانند واین نکته میتواند حکم نابودی یک استارت اپ را صادر کند. توجه داشته باشید یک ایده به تنهای نمی تواند یک کسب و کاررا موفق کند، بلکه نحوه کار اعضای تیم میتواند یک استارت اپ رابه اوج برساند. متاسفانه اکثر استارت اپ های ما در کار گروهی مشکل دارند.

5⃣ داشتن دانش کافی درحوزه کاری:

 یکی از مهم ترین مشکلات  استارت اپ های ایرانی نداشتن دانش کافی است .متاسفانه سطح دانش استارت آپ های ما به خصوص در حوزه برند سازی ضعیف است . لذابایدسعی کنید از تجربیات افراد موفق در این زمینه استفاده کنید . بهترین منبع تجربیات برای صنعت استارت اپ تجربیات سیلکون ولی ست .سعی کنید آن تجربیات را کاملا درک کنید و با فضای مارکت داخل کشور بسنجید .همچنین  افراد تیم تان را برای مطالعه وتحقیق پیرامون این تجربیات و کسب دانش روزدر بالاترین سطح تشویق کنید.
 
6⃣ شناخت مشتری:

قبل از شروع یک کسب و کار باید شخصیت  و رفتار مشتری های خودتان را بشناسید .ان ها چه کسانی هستند؟چه سبکی را بیشتر می پسندند؟وضعیت اقتصادی واجتماعی و سطح درامد مشتریان چگونه است؟ هر چقدر آنالیز مشتریان دقیق تر باشد میتواند استارت آپ شما را هدفمند تر و هوشمندانه تر کند.

7⃣سرمایه گذار:

بعد از ساخت و شکل گیری نمونه اولیه کسب و کار خود به سراغ سرمایه گذار ها بروید دراینصورت سرمایه گذارها هم راحت تر می توانند روی استارت اپ شما ریسک و سرمایه گذاری کنند.