شما باید احساس خواستن و نیاز را در ذهن مشتری خود زنده کنید.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری: هفت قدم در فروشندگی عبارت است از:

1- توجه: شما باید بتوانید توجه مشتری را جلب کنید. به این ترتیب می توانید او را وارد بحثی کنید تا نیازهای وی را دریابید.

2- علاقمندی ها: باید کنجکاوی مشتری خود را بر‌انگیزید تا او تشنه دانستن چیزهای بیشتری در مورد محصولات شما باشد.

3- صحبت: باید خیال مشتری را راحت کنید که محصول شما نیازهای وی را برآورده می سازد. همین‌طور باید نسبت به کالایی که می فروشید اشتیاق نشان دهید، نظر مثبت و انگیزه کافی از همین اشتیاق به‌دست می‌آید.

4- خواستن: شما باید احساس خواستن و نیاز را در ذهن مشتری خود زنده کنید.

5- عقد قرارداد و فروش: قرارداد ببندید، در غیر این‌صورت تنها وقت خود را تلف می‌کنید و یا برای رقبای خود کار می‌کنید.

6- تبریک: وقتی مشتری گفت بله، به او تبریک بگویید. تصمیم او به معنی سود شماست. و او نیاز به تایید این دارد که تصمیمش صحیح است.

+1-بسیار مهم است که در تمام مراحل و قبل از هرچیز شنونده ی خوبی باشید. برای ایجاد احساس نیاز در خریدار، ابتدا باید با نیازهای واقعی او آشنا شوید و برای این موضوع راهی ندارید جز اینکه مشتریتان را هرچه بیشتر و بهتر بشناسید و بدانید به چه دلیلی به شما مراجعه کرده است تا می توانید مثل یک کارگاه پلیس شنونده ای هوشیار باشید.