همایون ارشادی؛ بازیگر سینما و تلویزیون گفت: باید شرایطی مهیا شود که تولیدکننده ایرانی در رقابت با تولیدات خارجی خود را نشان دهد در واقع زمانی که کالای داخلی مرغوب در بازار وجود دارد با مصرف آن باید قدرت رقابت پذیری آن با نوع خارجی را افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، همایون ارشادی بازیگر سینما و تلویزیون درباره حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی اظهار کرد: بازیگران از طریق بازی در فیلم هایی که در رابطه با حمایت از کالای ساخت داخل است و به آنها پیشنهاد می‌شود، می توانند از این موضوع حمایت کنند و از این طریق ارزش این موضوع ملی را نشان دهند.

ارشادی با اشاره به برگزاری جشنواره «ایران ساخت» ابراز کرد: تولید داخلی دانش بنیان و مصرف این کالا ها باعث رونق صنعت در کشور می شود و فرهنگ کارآفرینی را توسعه می‌دهد البته باید این تولیدات مرغوب باشد تا از این طریق به مصرف کنندگان نیز احترام گذاشته شود. یکی از مشکلاتی که وجود دارد عدم شناخت کالای با کیفیت ایرانی است به این معنی که مصرف کننده باید این تولیدات را بشناسد. بنابراین جشنواره «ایران ساخت» کمک شایانی خواهد کرد تا فرهنگ شناخت و بهره مندی از کالای ساخت ایران رواج پیدا کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین عنوان کرد: باید شرایطی مهیا شود که تولیدکننده ایرانی در رقابت با تولیدات خارجی خود را نشان دهد در واقع زمانی که کالای داخلی مرغوب در بازار وجود دارد با مصرف آن باید قدرت رقابت پذیری آن با نوع خارجی را افزایش دهیم. شاید در برخی مواقع فناوری به کار رفته در برخی کالاهای خارجی بیشتر باشد اما کالای ایرانی با کیفیت نیز در بازار وجود دارد.

وی با بیان اینکه ترجیح می دهد کالای دانش بنیان و با کیفیت ایرانی مصرف کند گفت: در بازار شاهد کالاهای خارجی بسیاری هستیم اما زمانی که کالای ساخت داخل با همان کیفیت نیز موجود است چه دلیلی برای خرید کالای خارجی وجود دارد به عنوان مثال خود من در هر شرایط پارچه ایرانی مصرف می کنم زیرا کیفیت مناسبی دارد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، «کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیانحمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایتwww.iransaakht.ir  مراجعه کنند.