یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ایی با موضوع سینمای اخلاق و خانواده کارآفرین و دانش بنیان در دو بخش مسابقه ای و مسیر تجربه و در قالب مستند ، داستانی و پویا نمایی، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی؛ یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 100 با موضوع سینمای اخلاق و خانواده کارآفرین و دانش بنیان در دو بخش مسابقه ای و مسیر تجربه و در قالب های مستند، داستانی و پویانمایی، اسفندماه 95 در تهران برگزار می شود. همچنین بخش مسابقه سینمای جهان در قالب های مستند، داستانی و پویانمایی نیز صرفاً برای حضور شرکت کننده های غیر ایرانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در جهان کنونی که جهان ارتباطات نامگذاری شده است، کمتر حرکتی است که از چشم تیز بین رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی دور مانده باشد. مخاطبان نیز بر اساس علایق و سلایق خود دست به انتخاب رسانه مورد علاقه شان میزنند هر چند که بمباران اطلاعات فرصت را برای تشخیص سره از ناسره محدود میکند، اما پیام مناسب و شاخص همیشه بر اذهان عمومی تاثیر گذار خواهد بود.

از سویی در عصر ارتباطات، پیام میتواند در قالب هنر خود را نمایان سازد و این مسئله تاثیر گذاری و جذب مخاطب را افزایش میدهد، از سویی دیگر این پیام هر چقدر با ظاهری آراسته تر و کوتاه تر بیان شود، مخاطبان بیشتری با تاثیری افزون تر خواهد داشت. در این میان، هنر سینما چه از لحاظ تاثیر گذاری و چه مخاطبان انبوه در رتبه نخست قرار می گیرد.

داشتن پیام و این مسئله که فیلم ساز تا چه میزانی میتواند در یک زمان کوتاه این پیام را منتقل کند از مشخصه های اصلی فیلم های 100 ثانیه ایی است و چه بهتر که این پیام بر پایه نگاهی اخلاق مدارانه عنوان شود، مسئله ای که نیاز جامعه امروز بشری است.

ساخت فیلم هایی با زمان حداکثر 100 ثانیه در کوتاه ترین زمان ممکن و با کلیتی منسجم کاری بسیار مشکل است و فیلم ساز میابد داستانی را بیان کند که آغاز، میانه و پایان داشته باشد و بتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد.

در این فرخوان ذکر شده است، فیلم 100 فیلمی کامل است با تمام مشخصات یک فیلم و با تکیه بر دو عنصر ایجاز و خلاقیت، نه یک تیزر تبلیغاتی است نه هماهنگ و نه بخشی از یک فیلم بلند به شمار میرود.

بر همین اساس فیلم 100 ثانیه ای رسانه ای نو و مناسب است، برای ابزارهای جدید که با قابلیت تاثیر گذاری بالا در جهان پرشتاب و پرهیاهوی امروز میتواند مخاطب بی وقت و کم حوصله را ثانیه هایی به خود مشغول کند و در کنار انتقال مفهوم و پیام خود لذت بصری و زیبایی شناسانه را هم به او هدیه کند.

بر اساس این گزارش اخلاق و سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ کار و در نهایت اخلاق، کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان  و اقتصاد مقاومتی از موضوعات اصلی این جشنواره به شمار میروند.

موضوعات جشنواره

فراخوان این جشنواره در بخش اخلاق و فرهنگ کار که از دیگر بخش های این جشنواره به شمار میرود  که در آن کارآفرینی و کسب و کارهای نوین، تجاری سازی ایده های نو و تولید ثروت از علم،  فرهنگ صحیح انجام کار، حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی از موضوعاتی است که دنبال میشود.

در بخش اخلاق و اقتصاد مقاومتی موضوعاتی همچون حمایت از تولید کالا و خدمات دانش بنیان ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، پویش ملی و حمایت مردمی از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی و همچنین موضوعات تأثیرات مخرب خرید کالاهای خارجی و واردات بی رویه و غیر قانونی (قاچاق کالا) پی گیری خواهد شد.

فیلم‌سازانی که فیلم های 100 ثانیه ای اول و دوم خود را تولید کرده‌اند تنها در یکی از بخش های اصلی یا مسیر تجربه می توانند شرکت کنند،  دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم 100 مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه و برگزاری جشنواره را در تاریخ 4 تا 6 اسفندماه سال جاری اعلام کرده است.