ثبت نام دومین دوره المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به همت ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دور دوم  المپیاد علمی دانش آموزی سلول ‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به پیشنهاد و همت ستاد توسعه­ علوم و فناوری ‌های سلول ‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی 96-1395 برای بار دوم برگزار خواهد شد.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی از ابلاغ دستور العمل دومین دوره­ی این المپیاد به استان ها خبر داد و افزود: این ابلاغ در تاریخ 4 دی ماه سال جاری توسط مرکز ملی استعداد درخشان و دانش پژوهان جوان صورت گرفت.

حمیدیه با بیان اینکه این دوره نیز همانند دوره نخست آن هیچ گونه محدودیتی از لحاظ شرط معدل ندارد بیان کرد: این المپیاد  به صورت متمرکز و در سه مرحله برگزار می‌شود، آزمون مرحلۀ اول در سطح کشور و آزمون مرحلۀ دوم در مراکز استان‌ ها برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحلۀ دوم، پس از گذراندن دوره ‌های آموزشی پیش‌ بینی شده، به مرحلۀ سوم راه می‌یابند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی گفت: ضمناً همانند سال گذشته تمامی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این المپیاد، باید در سال تحصیلی 96-1395در یکی از پایه‌های دوم یا سوم متوسطه به تحصیل اشتغال داشته و هیچ‌گونه وقفیه تحصیلی یا ترک تحصیل نداشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: هیچ محدودیتی از نظر شرط معدل، نمرات درسی و رشتۀ تحصیلی برای شرکت در این المپیاد در نظر گرفته نشده است.

حمیدیه از رایزنی های صورت گرفته به منظور برپایی دور سوم در سطح بین المللی خبر داد و گفت: امیدواریم با هماهنگی مسؤولین و ذینفعان، سال آینده برای اولین بار این المپیاد را در سطح بین المللی با بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و برای این امر رایزنی ها و جلسات اولیه نیز انجام پذیرفته است.