در داوری‌ نهایی انجام شده بخش بازی‌های رایانه‌ای جشنواره «ایران ساخت» هیات داوران سه بازی را به عنوان برگزیده و دو بازی را قابل تقدیر در این بخش انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نشست داوری بخش بازی‌های رایانه ای جشنواره ملی ایران ساخت در محل بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد و سه بازی به عنوان بازی‌ های برگزیده این بخش انتخاب شدند. در مجموع 82 بازی به این بخش ارسال شد که 6 بازی پس از داوری اولیه کاندید دریافت جایزه شد و در نهایت هیات داوران متشکل از متین ایزدی، هادی اسکندری و علی فخار 3 بازی را به عنوان برگزیده و 2 بازی را قابل تقدیر دانستند.

در این نشست، حسن کریمی قدوسی دبیر تخصصی بخش بازی های رایانه ای جشنواره ایران ساخت با بیان اینکه بازی های خوبی به این بخش از جشنواره ارسال شده است اظهار کرد: با توجه به سیاست های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اهداف جشنواره «ایران ساخت» فراخوان جشنواره منتشر شد و در نهایت بازی هایی با کیفیت بالا به این بخش ارسال شد به طوری که می توان گفت این بخش از جشنواره سال اول خود را با قدرت و قوی شروع می‌کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: جشنواره ایران ساخت با توجه به هدف خود دارای ظرفیت و پتانسیلی است که می تواند به صورت جداگانه نسبت به سایر جشنواره ها در کشور برگزار شود و مسئولان ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان آن نیز باید این مزیت را تقویت کنند تا برگزیده شدن در این جشنواره نشان اعتمادی برای آن اثر باشد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اینکه جوایز جشنواره برای افراد ماندگار نیست گفت: اعتبار حضور در این جشنواره مسئله پر اهمیت است اینکه فرد برگزیده به اعتبار این جشنواره بازی خود را به فروش می رساند و جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» باید براساس اهداف خود این جریان سازی را برای برگزیدگان خود انجام دهد.

دبیر بخش تخصصی بازی های رایانه ای «ایران ساخت» همچنین ابراز کرد: بازی سازهای بیشتر مفرح بودن بازی را مد نظر دارند و به دنبال این نیستند که تبلیغ محصول ایرانی را در بازی خود داشته باشند بنابراین در انتخاب بازی ها در نظر داشتیم که این بازی ها به صورت کامل توسط متخصصان ایرانی ساخته و از ابزارهای ایرانی استفاده شده باشد.

همچنین در ادامه متین ایزدی نماینده هیات داوران بخش بازی های رایانه جشنواره «ایران ساخت» درباره روند طی شده برای انتخاب بازی ها بیان کرد: بعد از انتشار فراخوان 82 بازی به دبیرخانه ارسال شد که در انتخاب ها مواردی همچون بازی هایی که یک یا چند محصول ایرانی را معرفی کرده باشند، فرهنگ و سنت ایرانی در آنها دیده شود، مخاطب را به خرید کالای ایرانی ترغیب کند و مفهوم ایران ساخت را داشته باشد در نظر هیات داوران بود که با توجه به این موارد 6 بازی پس از ارزیابی های اولیه، نامزد آثار برگزیده شد.

به گفته ایزدی، بازی های بسیار و با کیفیت بالا به این بخش از جشنواره «ایران ساخت» ارسال شدند اما بسیاری از آنها مفهوم مد نظر جشنواره را نداشتند بنابراین در ارزیابی ها حذف شدند. با این حال خوشبختانه این بخش جشنواره «ایران ساخت» شاهد استقبال خوبی بود.

براساس این گزارش، متین ایزدی، هادی اسکندری و علی فخار داوران بخش بازی های رایانه جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» هستند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری)


»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.